تأثیر تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده گردشگران و قوت برند هتل
(ندگان)پدیدآور
خلیل نژاد, شهرامسلیمانزاده, امیدکراقلی, مرضیهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده میهمانان و قوت برند هتل صورت گرفته است. این پژوهش کاربردی، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه میهمانان ایرانی هتلهای 4 ستاره شهر شیراز در تابستان سال 1397 هستند. روشهای نمونهگیری در این پژوهش نمونهگیری خوشهای و نمونهگیری در دسترس است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول نمونهگیری مدلسازی معادلات ساختاری (5q≤n≤15q) استفاده شد که با توجه به 26 سوال پرسشنامه بر این اساس حجم نمونه حداقل 130 و حداکثر 390 نفر از میهمانان تعیین شد و در نهایت تعداد 310 پرسشنامه جمعآوری گردید. برای تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار Smart PLS استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده مالی، ارزش ادراک شده کارکردی و ارزش ادراک شده اجتماعی تأثیر دارد. اما، تجربه برند هتل بر ارزش ادراک شده فردی تأثیر ندارد. ارزش ادراک شده مالی، ارزش ادراک شده کارکردی و ارزش ادراک شده اجتماعی بر ارزش ادراک شده فردی تأثیر دارند. در نهایت ارزش ادراک شده فردی بر قوت برند هتل تأثیر دارد.
کلید واژگان
تجربه برندارزش ادراک شده
قوت برند
گردشگری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائیدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران




