نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلاریجانی, سحرfa_IR
dc.contributor.authorباقرسلیمی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:11:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:11:32Z
dc.date.available1399-07-09T06:11:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:11:32Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-03en_US
dc.date.submitted1396-11-14fa_IR
dc.identifier.citationلاریجانی, سحر, باقرسلیمی, سعید. (1397). نقش ویژگی های شخصیتی مرتبط با غذای گردشگران در رضایت و وفاداری آنان. گردشگری و توسعه, 7(4), 134-152. doi: 10.22034/jtd.2019.117895.1327fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.117895.1327
dc.identifier.urihttp://www.itsairanj.ir/article_85436.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297314
dc.description.abstractغذا بخش مهمی از خدمات ارایه شده به گردشگران را در بر می گیرد. با در نظر گرفتن انگیزه و تجربه های جدید به عنوان مبنای اصلی انگیزه گردشگران، تجربه های جدید اثرات زیادی بر تصمیمات گردشگران و رفتارهای آنها خواهد داشت و به خصوص بر انتخاب غذاها نیز اثرگذار است. از اینرو تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر صفات شخصیتی مرتبط با غذا گردشگران داخلی بر نتایج سفر انجام پذیرفت. جامعه ی آماری تحقیق شامل گردشگران داخلی و ایرانی بازدیدکننده از مقصد گردشگری رامسر بود. تعداد نمونه بر اساس فرمول محاسبه ی حجم نمونه برای جامعه ی آماری نامحدود، 384 نفر محاسبه گردید. برای انتخاب افراد نمونه از روش غیرتصادفی در دسترس استفاده شد. جمع آوری داده ها از طریق توزیع پرسشنامه صورت پذیرفت. تجزیه و تحلیل داده ها هم با استفاده از SPSS23 و SmartPLS2 انجام شد. در یافته ها حاکی از آن است که صفات شخصیتی مرتبط با غذا تاثیر مثبت و معناداری با مصرف غذاهای جدید و رضایت مندی از غذا دارد ولی در حضور متغیر تعدیل گر نوجویی منجر به رضایت‌مندی از غذا، توصیه ی شفاهی و انگیزه ی بازدید مجدد نمی شود. سایر نتایج در قالب نتیجه گیری و پیشنهادات ارایه گردیده است.fa_IR
dc.format.extent607
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی گردشگری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofگردشگری و توسعهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jtd.2019.117895.1327
dc.subjectگردشگری غذاfa_IR
dc.subjectویژگی‌های شخصیتی مرتبط با غذاfa_IR
dc.subjectنوجوییfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectوفاداریfa_IR
dc.titleنقش ویژگی های شخصیتی مرتبط با غذای گردشگران در رضایت و وفاداری آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی رشت - گیلانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage134
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد