• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • گردشگری و توسعه
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    محک زنی و رتبه‌بندی سه گروه هتل‌ ایران بر مبنای مهارت‌های ارتباطی-احساسی کارکنان

    (ندگان)پدیدآور
    شریفی تهرانی, محمدصنایعی, علیرضایی, حسینکاظمی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.953 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شناسایی، مقایسه و رتبه‌بندی نقاط قوت و ضعف احتمالی مهارت-های ارتباطی-احساسی کارکنان هتل‌ها به‌عنوان یک روش هوش رقابتی محسوب می‌شود که باعث هموار کردن مسیر توسعه این مهارت‌ها به‌طور مؤثر خواهد شد. پژوهش حاضر قصد دارد تا سه گروه هتل ایران را بر مبنای مهارت‌های قومی-فرهنگی کارکنان آنها در رابطه با مهمانان رتبه-بندی کند. در این راستا، سه گروه هتل اسپیناس (دو هتل)، پارسیان (سه هتل) و آریا (سه هتل) انتخاب و از پرسشنامه برای گردآوری داده‌ها استفاده شد. به‌منظور تحلیل داده‌ها و رتبه‌بندی سه گروه هتل فوق، ترکیب سه روش فازی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج بیانگر آن است که نمونه آماری خبرگان به‌ترتیب، اهمیت بیشتری برای ابعاد احساس و بیان همدلی، اتخاذ دیدگاه همدلی، پذیرش تفاوت‌های فرهنگی و آگاهی همدلی قایل می‌باشند. همچنین، مهارت‌های قومی-فرهنگی کارکنان متعلق به گروه هتل‌های تحت بررسی به‌ترتیب از اسپیناس به آریا و پارسیان رتبه‌بندی می‌شود. به بیان دقیق‌تر، ضرایب نهایی نسبی هر یک از سه گروه فوق به-ترتیب 3455/0، 3285/0 و 3260/0 حاصل شد. این ضرایب نشان می‌دهد که اختلاف کمی بین این سه گروه هتل به‌لحاظ عملکرد مهارت‌های قومی-فرهنگی کارکنان آنها وجود دارد.
    کلید واژگان
    مهارت‌های ارتباطی-احساسی
    فازی
    فرایند تحلیل سلسله مراتبی
    هتل

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    انجمن علمی گردشگری ایران
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشکده علوم اداری واقتصاد دانشگاه اصفهان ایران
    دانشکده علوم اداری واقتصاد دانشگاه اصفهان ایران

    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jtd.2018.69461
    http://www.itsairanj.ir/article_69461.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297290

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب