شناسایی و تحلیل عوامل تاثیرگذار تبلیغات کلامی در بازاریابی مقاصد گردشگری با رویکرد تئوری مجموعه راف و نتنوگرافی (مطالعه موردی: شیراز، اصفهان و تهران)
(ندگان)پدیدآور
سجادیان, فاطمهشیخ, رضاسوری, محمد احساننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
انتقال و اشتراک تجربیات از طریق تبلیغات نوشتاری به عنوان یکی از ویژگی های شبکه های اجتماعی محسوب می شود؛ به طوری که امروزه رفتار گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری تا حد زیادی متاثر از توصیه های نوشتاری در فضای مجازی می باشد. تحلیل و تفسیر این کامنتهای بعضاً ناقص در فضای اینترنت و شبکه های مجازی نیازمند به کارگیری ابزاری علمی می باشد تا مدیران را در تصمیم گیری آتی کمک نماید. تلفیق رویکرد نتنو گرافی و تئوری مجموعه راف می تواند الگوهای حاکم بر رفتار مشتریان را استخراج نماید که محققان در این مقاله بر روی گردشگران شهرهای شیراز، اصفهان و تهران مبتنی بر اطلاعات نوشتاری سایت TripAdvisor.comبه کار گرفته اند. بر اساس رویکرد مردم نگاری در فضای مجازی عوامل مهم شناسایی و براساس نتایج حاصل از نرم افزار Rosettaهشت قاعده حاکم بر رفتار گردشگران استخراج و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. به عنوان نتیجه کلی چشم نوازبودن، جاذبه های فرهنگی، امنیت، وضعیت رفاهی، هزینه ها، برخورد با مسافران از عوامل تاثیرگذار شناخته شدند.
کلید واژگان
تئوری مجموعه رافسیگنال های رفتاری
نتنوگرافی
شبکه های اجتماعی
گردشگری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
انجمن علمی گردشگری ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترا مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه الزهرادانشیار و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شاهرود
دانش آموخته MBA دانشگاه صنعتی شاهرود




