مرور دوره 9, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
بررسی قصد کارآفرینی اجتماعی دانشجویان در صنعت گردشگری با تاکید بر نقش آموزشی دانشگاهها
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)یکی از رویکردهای مهم در مبانی نظری برای تبیین رفتار کارآفرینی، مدلهای قصد است. در پژوهش حاضر، از میان عوامل مختلف زیستبوم کارآفرینی و مدلهای قصد، چهار ویژگی روانشناسیِ فردی شامل قصد کارآفرینی اجتماعی، خود-کارامدی، همدلی ...
-
بررسی موانع پذیرش فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی در دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان کرج
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در تمامی ابعاد فعالیتهای روزمره کسب و کارها نفوذ کرده و رشد و توسعه آنها را تحت تاثیر قرار داده است. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع پذیرش فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی در کسب ...
-
تحلیلی بر توزیع فضایی بازی های بومی و محلی در نواحی روستایی مطالعه موردی : روستاهای بخش خورش رستم
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)نحوه ی پراکندگی پدیده های انسانی در فضا چگونه است و محیط باعث چه نوع تفاوتهایی می گردد؟ و چرا نحوه ی قرارگیری پدیده های انسانی در موقعیت های مکانی مختلف، متفاوت می باشد بدین معنی که ممکن است توزیع یک پدیده در مناطق کوهستانی ...
-
دسته بندی مدل های کسب وکار پلتفرم های تور و فعالیت با استفاده از تحلیل خوشه ای
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)پلتفرم های تور و فعالیت، کسب وکارهای نوینی در صنعت گردشگری هستند که در چند سال اخیر بیشترین اثر را در دیجیتالی شدن بخش تور و فعالیت داشته اند. هدف این مطالعه دسته بندی مدل های کسب وکار این پلتفرم ها است. در واقع، با توجه ...
-
راهبردهای مدیریت برند داخلی در هتل های شهر تهران : مطالعه ای کیفی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)مدیریت برند، یکی از اقدامات توسعه دهنده و پایدار کننده ی کسب و کارهای خدماتی و غیر خدماتی است. از آنجا که در بخش خدمات، منابع انسانی مهمترین سرمایه به حساب می آید، برنامه های مدیریت برند داخلی به عنوان مکمل طرح های برندسازی ...
-
رهیافتهای پیشگیری از وقوع جرم علیه گردشگران خارجی در ایران: مورد مطالعه کلانشهر تهران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)امنیت از کلیدیترین نیازهای رشد و توسعه گردشگری است. هدف این پژوهش شناخت رهیافتهای پیشگیری از جرم علیه گردشگران خارجی در کلانشهر تهران است. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و براساس نحوه گردآوری دادهها، توصیفی-پیمایشی در چارچوب ...
-
شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر بر مدیریت روابط برخط با گردشگران در شرایط عدم قطعیت
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)پژوهش حاضر با هدف اکتشاف عوامل مؤثر بر این امر و روابط میان آن ها انجام شده و در نهایت، مدل سازی مدیریت روابط برخط با مشتریان در صنعت گردشگری ایران در شرایط عدم قطعیت با بهره گیری از روش دیمتل خاکستری صورت گرفته است. این ...
-
طراحی مدل توسعه بوم گردی روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)پژوهش حاضر به منظور طراحی مدل توسعه بوم گردی روستاهای هدف گردشگریاستان کرمانشاه با روش کمی-کیفی صورت گرفت . تحلیل داده های کیفی با نرم افزار maxqda12 در قالب 3 مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد. ...
-
مدلسازی پیامدهای توسعه پایدارِ گردشگریِ فرهنگی؛ رویکرد آمیخته
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)توسعه پایدار نقطه ایدهآل صنعت گردشگری و یکی از اهداف عینی این صنعت در قرن بیست و یکم محسوب میشود. گردشگری فرهنگی در صورت برنامهریزی و مدیریت ضعیف میتواند دارای جنبههای ناپایدار و پیامدهای جبرانناپذیری باشد. لذا بررسی ...
-
چارچوب مفهومی هوشمندی مقصدهای گردشگری شهری با رویکرد فراترکیب
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)توسعه سریع فناوری در گردشگری و ظهور گردشگری هوشمند، توجه مدیران و سیاستگذاران مقصدها را به فرصتهایی که از تطبیق راهبرد هوشمندی در سطح مقصدهای گردشگری ایجاد می گردد، جلب نموده است. بر این اساس، گونه شناسی جدیدی برای مقصدها ...
-
گردشگری خرید و چالشهای عملکردی بازارهای فرامنطقه ای نمونه کاوی: چهارراه رسولی زاهدان
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)گردشگریخرید، در انتخاب مقصد گردشگران، همچنین تجربه و انگیزه گردشگران بسیار موثر است. بازار چهارراه رسولی زاهدان، علیرغم بیش از نیم قرن سابقه و چند هزار شاغل، هنوز، با ناکارآمدی چشمگیر مواجه است. هدف پژوهش، تبیین عوامل ...



