مرور دوره 8, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
واکاوی چگونگی تبدیل اصفهان صفوی به پیشالگوی یک مقصد سفر
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)در دوران شاه عباس اول، شمار بسیاری از جهانگردان، بازرگانان، کاوشگران و ماجراجویان جهان به اصفهان سفر نمودند. از اینرو پایتخت وی را بهعنوان یک فضای شهری جمعی باز، میشود پیشالگوی موفقی برای مقاصد گردشگری جذاب امروزی ...
-
تأثیر برند گردشگری شهر یزد در ایجاد رضایت و وفاداری گردشگران داخلی (مطالعه موردی: شهر یزد)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر برند گردشگری شهر یزد در ایجاد رضایت و وفاداری گردشگران داخلی بود. پژوهش به لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جمعآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی محسوب میشود. جامعه آماری کلیه گردشگران داخلی ...
-
طراحی و تبیین مدل مدیریت توسعه گردشگری ورزشی در آذربایجان شرقی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر طراحی و تبیین مدل مدیریت توسعه گردشگری ورزشی در آذربایجان شرقی میباشد. تحقیق حاضر از نظر روششناسی، از نوع آمیخته می باشد که در فاز کیفی تحقیق از تحلیل تماتیک و رویکرد سیستماتیک نظریه دادهبنیاد و در فاز ...
-
تأثیرگذاری زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد (مطالعه موردی: شهر اصفهان)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)هدف از پژوهش حاضر تبیین تأثیر زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد به صورت مستقیم و غیرمستقیم (با توجه به متغیرهای واسطهای «بازاریابی گردشگری، رضایت گردشگر، تصویر مقصد قبل از بازدید و تصویر ادراکشده از مقصد») است. پژوهش به ...
-
مقایسه دو الگوریتم درخت تصمیمگیری و ماشین بردار پشتیبان برای طبقهبندی مکانهای جاذب گردشگری بر اساس اطلاعات زمینهای کاربر
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)امروزه گردشگری و جذب گردشگر به عنوان یکی از منابع اقتصادی و همچنین بررسی دادههای گردشگری با توجه به اهمیت روزافزون صنعت گردشگری و تجارتی و رقابتی شدن این صنعت اهمیت ویژهای یافته است. در صنعت گردشگری شناخت خصوصیات و اطلاعات ...
-
مطالعه ظرفیت های گردشگری میراث فرهنگی و طبیعی در نوار ساحلی مکران استان هرمزگان
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)ظرفیتهای میراث فرهنگی و طبیعی، به عنوان جاذبه های گردشگری نقش مهمی در ارتقاء نظام گردشگری ایفا میکنند. نوار ساحلی مکران در جنوب شرق ایران بعلت برخورداری از ظرفیتهای میراث فرهنگی و طبیعی بعنوان ظرفیتهای گردشگری، نیازمند ...
-
تعیین ظرفیت برد ورزشی و تفرجی پهنههای طبیعی در راستای برنامهریزی پایدار (نمونه موردی: منطقه کوهستانی درکه)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)هدف از این مطالعه، تعیین ظرفیت برد تفرجی و ورزشی منطقه کوهستانی درکه است. ظرفیت برد بیانگر حداکثر تعداد کاربرانی است که از یک منطقه ورزشی و یا تفرجی در یک زمان معین بدون ایجاد تغییر در محیط، استفاده میکنند. بدین منظور، ...
-
روند جهانی پژوهش در حوزه کانال های توزیع گردشگری: یک تحلیل کتاب سنجی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)بررسی روند تولیدات علمی و پژوهشهای صورت گرفته در زمینه کانالهای توزیع گردشگری در سالهای گذشته، میتواند نقشه راهی برای آینده بهتر فراهم نماید. از اینرو پژوش حاضر با هدف تحلیل کتاب سنجی پژوهشهای منتشر شده در پایگاه Web ...
-
اثرات توسعه گردشگری ورودی بر تولید و اشتغال بخش های اقتصادی: رهیافت تحلیل مسیر ساختاری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)توسعه گردشگری می تواند منجر به رشد اقتصادی و اشتغالزایی در مقصدها شود. با ورود گردشگران، تقاضای نهایی برای محصولات افزایش یافته و بخشهای گردشگری برای پاسخ به این تقاضا و بخشهای غیرگردشگری برای پاسخ به تقاضای واسطه ای تولید ...
-
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر وفاداری مشتری و جایگاه برند: نقش میانجی ارزش مشتری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-12-22)مسئولیت اجتماعی شرکت، مفهومی که چندی است در دنیای امروز و به ویژه سازمانهای بزرگ جایگاهی برای خود پیدا کرده است. مسئولیت اجتماعی شرکتها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسانها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت ...



