• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزه های تربیتی در قرآن و حدیث
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزه های تربیتی در قرآن و حدیث
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل نکات تربیتی زیارت‌نامة مأثور حضرت زهرا(س)پیرامون شرایط و نتایج تبعیّت از ایشان

    (ندگان)پدیدآور
    خانی مقدم, مهیارحسینی زاده, سید عبدالرسولعربی, محبوبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    403.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به نظرمی‌رسد کارکردهای تربیتی زیارت‌نامة‌های معصومان، می‌تواند زائران را به افزایش غنای بینشی، گرایشی و کُنشی در مسیر عبودیّت الهی، رهنمون نمایند. از جمله زیارتنامه‌های مأثور که فرازهای آن، موجب درونی‌سازی مفاهیم تربیتی می‌شود، زیارت‌نامه حضرت زهرا(س) است که محور محتوای آن، بر لزوم تبعیت از آن حضرت دلالت دارد. پژوهش حاضر که با روش توصیفی- تحلیلی سامان یافته، درصدد است بر اساس تحلیل فرازهای زیارت‌نامة مأثور حضرت زهرا (س) به این سئوالات پاسخ دهد: چه آموزه‌های تربیتی ناظر به شرایط تبعیت از آن حضرت به دست داده می‌شود؟ تحلیل آموزه‌های تربیتی ناظر به نتایج تبعیّت از آن حضرت، چه نکات تربیتی را در برخواهند داشت؟ بر اساس نتایج پژوهش، شاخص‌ترین نکته‌های تربیتی ناظر به شرایط تبعیّت از حضرت زهرا(س) شامل شناخت لزوم تصدیق حضرت زهرا(س) در کنار محبت به ایشان، پایبندی به صبر در تبعیت از حضرت و محوریت‌بخشیدن به حضرت در تعاملات با دیگران است. همچنین شاخص‌ترین نکته-های تربیتی ناظر به نتایج تبعیّت از آن حضرت، شامل شناخت پاکیزه شدن بهره‌مندی از ولایت حضرت زهرا(س)، ، الحاق به اهل‌بیت(ع) و بهره‌مندی از عنایات الهی است.
    کلید واژگان
    حضرت زهرا(س)
    زیارت‌نامه
    ولایت پذیری
    تبعیّت
    نکات تربیتی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    دانشگاه ایلام
    Ilam University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه قرآن و حدیث دانشگاه گیلان
    دانشیار گروه علوم قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم
    دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و معارف قرآن قم

    شاپا
    2538-4260
    2588-2694
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/iued.2019.37205
    http://iued.ilam.ac.ir/article_37205.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297219

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب