نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحفوظی موسوی, سید یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:11:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:11:14Z
dc.date.available1399-07-09T06:11:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:11:14Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-16en_US
dc.date.submitted1397-01-27fa_IR
dc.identifier.citationمحفوظی موسوی, سید یوسف. (1397). بسترسازی تربیت شنیداری و دیداری در قران و حدیث. آموزه های تربیتی در قرآن و حدیث, 4(1), 89-107. doi: 10.22034/iued.2018.36509fa_IR
dc.identifier.issn2538-4260
dc.identifier.issn2588-2694
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/iued.2018.36509
dc.identifier.urihttp://iued.ilam.ac.ir/article_36509.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297214
dc.description.abstractدر این مقاله به تبیین نقش تربیتی شنیدن و دیدن، وبسترسازی آن در دیدگاه قرآن و احادیث پرداخته شده است.نظر به اینکه در اسلام این دو نیرو به عنوان منابع بینش انسان قلمداد شده است، بهره گیری از آن ها به منظور تربیت روح و روان آدمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طوری که می توان از رهگذرآن، مسیر زندگی انسان ها و جوامع بشری فراوانی را تغییر داده و آن هارا از حالت رکود و خموشی به وضعیت<br /> تحول و پیشرفت ارتقا دهد. وضع فعلی بشریت در مجموع حاکی از آن است که استمداد و استفاده تربیتی از دو نیروی مزبور به شایستگی انجام نمی گیرد، از این روست که مشکلات و پیچیدگی هایی درعرصه های تربیتی به چشم می خورد، به گونه ای که به خاطر آن ها بسیاری از ارزش های انسانی پایمال شده اند. اهداف ما دراین مقاله گوشزد کردن قابلیت های فراوان در دو نیروی نامبرده و نمایاندن راه های بهره گیری کلان ومفید از آن ها در جهت بسترسازی تربیتی موردبحث است. نتایج حاصل از این بحث، استنباط راه کارهای کاربردی، سهل الوصول و نقش آفرین در گستره تعلیم و تربیت می باشد. این مقاله با شیوه کتابخانه ای و توصیفی تحلیلی مطالب فراهم شده است.fa_IR
dc.format.extent371
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه ایلامfa_IR
dc.publisherIlam Universityen_US
dc.relation.ispartofآموزه های تربیتی در قرآن و حدیثfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Doctrines in Quran and Hadithen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/iued.2018.36509
dc.subject"شنوایی"fa_IR
dc.subject"بینایی"fa_IR
dc.subject"تربیت"fa_IR
dc.subject"بسترسازی""قرآن"fa_IR
dc.subject"احادیث"fa_IR
dc.titleبسترسازی تربیت شنیداری و دیداری در قران و حدیثfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage89
dc.citation.epage107


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد