نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکردستانی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorقادرزاده, سید کریمfa_IR
dc.contributor.authorحقیقت, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:10:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:10:22Z
dc.date.available1399-07-09T06:10:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:10:22Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-30en_US
dc.date.submitted1396-05-08fa_IR
dc.identifier.citationکردستانی, غلامرضا, قادرزاده, سید کریم, حقیقت, حمید. (1397). تأثیر افشای مسئولیت اجتماعی بر معیارهای حسابداری، اقتصادی و بازار ارزیابی عملکرد شرکت ها. پیشرفت‌های حسابداری, 10(1), 187-217. doi: 10.22099/jaa.2018.26236.1596fa_IR
dc.identifier.issn2008-9988
dc.identifier.issn2716-9626
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jaa.2018.26236.1596
dc.identifier.urihttp://jaa.shirazu.ac.ir/article_4978.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296934
dc.description.abstractاز زمان اولین مطالعه کلاسیک صورت گرفته توسط بوون (1953 )، اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و تأثیر آن بر جامعه از جنبه‌های مختلف مورد کاوش پژوهش گران قرارگرفته و منجر به بروز دیدگاه‌های متفاوتی درباره مسئولیت اجتماعی شده است که درنهایت منجر به توسعه چارچوب گزارشگری و مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها است. هدف این پژوهش ارزیابی تأثیر افشای مسئولیت اجتماعی بر معیارهای حسابداری، اقتصادی و بازار ارزیابی عملکرد شرکت ها است. در راستای هدف پژوهش، داده‌های 104 شرکت تولیدی پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی 1385 تا 1394 مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که سطح افشای مسئولیت اجتماعی تأثیر مثبت معناداری بر نرخ بازده دارایی‌ها، سود هرسم و ارزش‌افزوده اقتصادی شرکت‌ها دارد. همچنین سطح افشای مسئولیت اجتماعی تأثیر منفی معناداری بر نرخ هزینه سرمایه شرکت‌ها دارد. با این حال، سطح افشای مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر معیارهای ارزش افزوده بازار و نرخ بازده سهام تاثیر معنادداری نداشته است.fa_IR
dc.format.extent693
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofپیشرفت‌های حسابداریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jaa.2018.26236.1596
dc.subjectمسئولیت اجتماعی شرکت هاfa_IR
dc.subjectعملکرد اقتصادیfa_IR
dc.subjectعملکرد بازارfa_IR
dc.subjectعملکرد حسابداریfa_IR
dc.titleتأثیر افشای مسئولیت اجتماعی بر معیارهای حسابداری، اقتصادی و بازار ارزیابی عملکرد شرکت هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حسابداری،دانشگاه بین المللی امام خمینیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری حسابداری ،دانشگاه بین المللی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارگروه حسابداری،دانشگاه بین المللی قزوینfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage187
dc.citation.epage217


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد