توازن بین مسئولیتهای حسابرسی و عمل بازاریابی توسط اعضای جامعه حسابداران رسمی ایران
(ندگان)پدیدآور
موسوی شیری, سید محمودپهلوان, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش به نقش حق الزحمه حسابرسی1، کیفیت حسابرسی2، از بین رفتن استقلال حسابرسی3 و سختی جذب کار حسابرسی در بازاریابی4 توسط حسابرسان پرداخته میشود. برای جمع آوری اطلاعات ، پرسش نامهای شامل چهار سناریو تدوین و بین 175 نفر از حسابداران رسمی شاغل در سال 1393 توزیع گردید. برای آزمون فرضیهها از نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل5 استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که حسابرسان از طریق کاهش حق الزحمه و کاهش استقلال حسابرسی اقدام به بازاریابی نموده و در شرایطی که جذب کار حسابرسی سخت باشد از رویههایی جهت بازاریابی کار حسابرسی استفاده میکنند. اگر چه نتایج تحقیق نشان میدهد که حسابرسان در خصوص کیفیت حسابرسی چنین مصالحهای جهت جذب کار انجام نمیدهند.
کلید واژگان
حق الزحمه حسـابرسیکیفیت حسابرسی
استقلال حسابرس
بازاریابی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه شیرازشاپا
2008-99882716-9626




