نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسفی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorچهاردولی, داودfa_IR
dc.contributor.authorپشاآبادی, سمیراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:08:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:08:53Z
dc.date.available1399-07-09T06:08:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:08:53Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-27en_US
dc.date.submitted1398-02-07fa_IR
dc.identifier.citationیوسفی, ناصر, چهاردولی, داود, پشاآبادی, سمیرا. (1398). بررسی و مقایسه دانش‌آموزان کمرو و عادی از لحاظ شیوه‌های فرزندپروری، سبک‌های دلبستگی و طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه. مشاوره کاربردی, 9(2), 45-66. doi: 10.22055/jac.2020.28692.1659fa_IR
dc.identifier.issn2251-7243
dc.identifier.issn2588-6606
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.28692.1659
dc.identifier.urihttp://jac.scu.ac.ir/article_15319.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296438
dc.description.abstractناتوانی در برقراری روابط اجتماعی یکی از مشکلات عمده‌ای است که تأثیر بازدارنده و مهمی بر کارآمدی و پویایی جوانان و نوجوانان دارد و از شکل‌گیری سالم هویت و شکوفایی استعدادها و قوای فکری و عاطفی در آن‌ها جلوگیری می‌کند. این پژوهش با هدف بررسی شیوه‌های فرزندپروری، سبک‌های دلبستگی و طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه در دانش‌آموزان کمرو و عادی به شیوه پژوهش توصیفی از نوع علی_مقایسه‌ای انجام گرفت. جامعۀ این پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهرستان شاهین‌دژ (استان آذربایجان غربی) بود. 120 دانش‌آموز کمرو و عادی (60 دانش آموز از هر گروه) به روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای انتخاب شدند و به پرسش‌نامه‌های کمرویی سموعی، شیوه‌های فرزندپروری بامریند، مقیاس دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور و فرم کوتاه پرسش‌نامه طرح‌واره یانگ پاسخ دادند. داده‌ها با استفاده از آزمون تی با دو گروه مستقل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که دانش‌آموزان عادی در مقایسه با دانش‌آموزان کمرو در زیر مقیاس‌های؛ شیوه فرزندپروری مقتدرانه و سبک دلبستگی ایمن نمرات بالاتری را کسب کردند و دانش‌آموزان کمرو نیز در زیر مقیاس‌های شیوه فرزندپروری مستبدانه، سبک دلبستگی ناایمن اجتنابی، ناایمن دوسوگرا و سایر طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه نمرات بالاتری را کسب کردند و در شیوه فرزندپروری سهل‌گیرانه و طرح‌واره‌های ایثار و اسحقاق نیز بین دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. در مجموع، این مطالعه حاکی از وجود تفاوت بین دانش‌آموزان کمرو و عادی از لحاظ شیوه‌های فرزندپروری، سبک‌های دلبستگی و طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه بود.fa_IR
dc.format.extent257
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran Univercity of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمشاوره کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Journal of Applied Counselingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.28692.1659
dc.subjectشیوه‌های فرزندپروری والدینfa_IR
dc.subjectسبک‌های دلبستگیfa_IR
dc.subjectطرح‌واره‌های ناسازگار اولیهfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectکمروییfa_IR
dc.titleبررسی و مقایسه دانش‌آموزان کمرو و عادی از لحاظ شیوه‌های فرزندپروری، سبک‌های دلبستگی و طرح‌واره‌های ناسازگار اولیهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مشاوره، دانشگاه کردستان،کردستان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه کردستان، کردستان، ایران (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه کردستان، کردستان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage45
dc.citation.epage66


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد