| dc.contributor.author | بحرانی, محمود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:08:45Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:08:45Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:08:45Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:08:45Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-02-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-11-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بحرانی, محمود. (1395). نیازسنجی مشاوره در دانشآموزان دبیرستانی: بررسی پایایی و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش نیازهای مشاورهای دانشآموزان. مشاوره کاربردی, 6(2), 23-40. doi: 10.22055/jac.2017.21040.1408 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-7243 | |
| dc.identifier.issn | 2588-6606 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.21040.1408 | |
| dc.identifier.uri | http://jac.scu.ac.ir/article_12796.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296397 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر به منظور اعتباریابی پرسشنامه نیازهای مشاورهای دانشآموزان دبیرستانی در حوزههای مختلف روانشناختی، تحصیلی و شغلی انجام شد. 734 دانشآموز دختر و پسر پایه دهم و یازدهم به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحله از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز برگزیده و پرسشنامه سنجش نیازهای مشاورهای دانشآموزان دبیرستانی اسکولی را تکمیل کردند. یافتهها نشان داد که پرسشنامه سنجش نیازهای مشاورهای شامل هفت عامل ارتباطات اجتماعی، برنامهریزی درسی، موارد حاد، مشاوره تحصیلی، ادامه تحصیل، مسائل جنسی و آشنایی با خدمات مشاوره است. ضریب پایایی آلفای کرونباخ این پرسشنامه 95/0، بود، و نیاز به مشاوره برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاهها دارای بیشترین میانگین و نیاز به مشاوره برای مواردی مانند سوءاستفاده بدنی، خودکشی، مشروبات و مواد مخدر دارای کمترین میانگین هستند.<br /> <strong> </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 285 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran Univercity of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مشاوره کاربردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Biannual Journal of Applied Counseling | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.21040.1408 | |
| dc.subject | واژههای کلیدی: پرسشنامه نیازسنجی مشاوره | fa_IR |
| dc.subject | پایایی | fa_IR |
| dc.subject | روایی | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان دبیرستانی | fa_IR |
| dc.title | نیازسنجی مشاوره در دانشآموزان دبیرستانی: بررسی پایایی و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش نیازهای مشاورهای دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه شیراز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 23 | |
| dc.citation.epage | 40 | |