نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبحرانی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:08:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:08:45Z
dc.date.available1399-07-09T06:08:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:08:45Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-15en_US
dc.date.submitted1395-11-27fa_IR
dc.identifier.citationبحرانی, محمود. (1395). نیازسنجی مشاوره در دانش‌آموزان دبیرستانی: بررسی پایایی و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش نیازهای مشاوره‌ای دانش‌آموزان. مشاوره کاربردی, 6(2), 23-40. doi: 10.22055/jac.2017.21040.1408fa_IR
dc.identifier.issn2251-7243
dc.identifier.issn2588-6606
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.21040.1408
dc.identifier.urihttp://jac.scu.ac.ir/article_12796.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296397
dc.description.abstractپژوهش حاضر به منظور اعتباریابی پرسشنامه نیازهای مشاوره‌ای دانش‌آموزان دبیرستانی در حوزه‌های مختلف روانشناختی، تحصیلی و شغلی انجام شد. 734 دانش‌آموز دختر و پسر پایه دهم و یازدهم به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز برگزیده و پرسشنامه سنجش نیازهای مشاوره‌ای دانش‌آموزان دبیرستانی اسکولی را تکمیل کردند. یافته‌ها نشان داد که پرسشنامه سنجش نیازهای مشاوره‌ای شامل هفت عامل ارتباطات اجتماعی، برنامه‌ریزی درسی، موارد حاد، مشاوره تحصیلی، ادامه تحصیل، مسائل جنسی و آشنایی با خدمات مشاوره است. ضریب پایایی آلفای کرونباخ این پرسشنامه 95/0، بود، و نیاز به مشاوره برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها دارای بیشترین میانگین و نیاز به مشاوره برای مواردی مانند سوءاستفاده بدنی، خودکشی، مشروبات و مواد مخدر دارای کمترین میانگین هستند.<br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent285
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran Univercity of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمشاوره کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Journal of Applied Counselingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2017.21040.1408
dc.subjectواژه‌های کلیدی: پرسشنامه نیازسنجی مشاورهfa_IR
dc.subjectپایاییfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان دبیرستانیfa_IR
dc.titleنیازسنجی مشاوره در دانش‌آموزان دبیرستانی: بررسی پایایی و روایی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش نیازهای مشاوره‌ای دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage23
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد