• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 4, شماره ی 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 4, شماره ی 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه ی سبک‌های دلبستگی و هوش هیجانی با رضایت و تعارض زناشویی در معلمان زن متاهل

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    247.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله کاربردی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه سبک­های دلبستگی و هوش هیجانی با رضایت زناشویی و تعارض زناشویی معلمان زن متاهل مقطع ابتدایی مدارس دولتی شهر اهواز بود. شرکت کنندگان پژوهش 250 نفر از این جمعیت بهصورت بودند که به صورت نمونه گیری تصادفی چند مرحله­ای انتخاب شدند و به مقیاس های رضایت زناشویی(MSC)، خصومت آشکار اولری و پورتر ((OPS، دلبستگی بزرگسالان کولینز و رید (AAS) و هوش هیجانی (EIS) پاسخ دادند. نتایج نشان داد که سبک­های دلبستگی اجتنابی و دوسوگرا با رضایت زناشویی و با تعارض زناشویی رابطه مثبت، و با هوش هیجانی با رضایت زناشویی رابطه مثبت و با تعارض زناشویی رابطه منفی وجود دارد (001/0  
    کلید واژگان
    واژه های کلیدی: سبک­های دلبستگی (اجتنابی
    ایمن و دوسوگرا)
    هوش هیجانی
    رضایت زناشویی
    تعارض زناشویی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-05-22
    1393-03-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran Univercity of Ahvaz

    شاپا
    2251-7243
    2588-6606
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/jac.2014.12562
    http://jac.scu.ac.ir/article_12562.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296365

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب