• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Applied and Computational Mechanics
    • Volume 6, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Applied and Computational Mechanics
    • Volume 6, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Torsional Aeroelasticity of a Flexible VAWT Blade using a Combined Aerodynamic Method by Considering Post-stall and Local Reynolds Regime

    (ندگان)پدیدآور
    Shams, ShahrokhMolaei, AhadMirzavand, Babak
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.385 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present research investigates the torsional aeroelasticity of the blade of an H-type vertical axis wind turbine subject to stall and post-stall conditions in various Reynolds regimes, which is experienced by the blade in a full revolution. In order to simulate the aerodynamics, a new model based on a combination of the Double Multi Streamtubes (DMST) model and the nonlinear multi-criteria Cl-a equations, which is depended on the local Reynolds number of the flow, has been proposed. The results indicate that using of multi-criteria function dependent on the Reynolds number for the Cl-a curve has improved the prediction of the torsional behavior of the blade in azimuthal rotation of the blade compared to using single-criterion functions and linear aerodynamics. The blade's aeroelastic torsion has been studied for various TSR values.
    کلید واژگان
    Vertical axis wind turbine
    Aeroelastic torsion
    DMST
    Static stall
    Post-stall
    Reynolds
    Fluid-Structure Interaction

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-10-01
    1399-07-10
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Department of Aerospace Engineering, Faculty of New Sciences and Technologies, University of Tehran, Tehran, Iran
    Department of Aerospace Engineering, Faculty of New Sciences and Technologies, University of Tehran, Tehran, Iran
    Department of Aerospace Engineering, Faculty of New Sciences and Technologies, University of Tehran, Tehran, Iran

    شاپا
    2383-4536
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/jacm.2019.30011.1677
    http://jacm.scu.ac.ir/article_14789.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/295736

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب