• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 10, Issue 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 10, Issue 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Towards the Development of a Socially-Informed, Process-Oriented Model of Research in Metadiscourse

    (ندگان)پدیدآور
    Kuhi, Davud
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    302.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Since the early development of interest in the interpersonal dimensions of academic communication in the 1980s, the analytic potentials of the concept of metadiscourse have motivated a large number of investigations. Although these analytic potentials have facilitated the study of diverse academic genres, there has always been a risk of detachment of textual analyses form the contextual origins and motivations. In some cases, this detachment has been so observable that the true discoursal nature of the interpersonal dimensions of academic communication has been reduced to classifications of a large number of pure textual properties. As a reaction to this reductionist trend, the present article provides a preliminary framework within which the contextual origins of metadiscourse features can be understood. It is suggested that if the findings of metadiscourse research are meant to be interpreted in meaningful ways, they should be contextualized within such process-oriented frameworks.
    کلید واژگان
    Metadiscourse
    socially-informed model
    process-oriented model
    Research

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2017-07-01
    1396-04-10
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Department of English Language, Maragheh Branch, Islamic Azad University, Maragheh, Iran

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_532471.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293843

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب