• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect of Quiz Frequency on Course Performance and Its Relationship with Class Attendance

    (ندگان)پدیدآور
    Zarei, Abbas-Ali
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    146.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    To investigate the effect of quiz frequency on the course performance of Iranian university students of English, the mean scores of five groups of subjects were compared using a balanced one-way ANOVA procedure. Analyses revealed that quizzes significantly improve course performance. With some exceptions, it was also found that the more frequently the subjects were quizzed, the better their course performance became. To study the relationship between quizzes and class attendance, the absences of the same five groups of subjects were regularly checked and compared using the Chi-square procedure. Results showed that there is an inverse relationship between quiz frequency and the number of absences from class.  
    کلید واژگان
    Quiz
    frequency
    Class Attendance
    Course Performance

    تاریخ نشر
    2008-02-01
    1386-11-12
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Imam Khomeini International University, Qazvin

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_524182.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293787

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب