• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Relationship between EFL Learners’ Emotional Intelligence and Critical Reading

    (ندگان)پدیدآور
    Saeidi, MahnazYusefi, Mandana
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    128.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study examined the EFL learners' Emotional Quotient (EQ) and Critical Reading (CR) ability to identify possible relationships between these two traits. The results show that there exists a significant relationship between students' EQ and CR and there is no significant difference between females and males' EQ and CR ability. Finally, only Intrapersonal and Stress Management subscales of EQ can be regarded as predictors of changes in CR scores. The findings of the study suggest that it is necessary to plan and take action for the management of the learners' emotions and behaviors if pedagogy is going to develop learners' skill in rational thinking and problem-solving which will be effective not only in instructional settings but also in daily life.      
    کلید واژگان
    Emotional Quotient
    Critical Reading
    Intrapersonal Subscale
    Stress Management Subscale

    تاریخ نشر
    2008-02-01
    1386-11-12
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    Islamic Azad University, Quchan Branch

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_524181.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293786

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب