• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Planning Time: A Mediating Technique between Fluency and Accuracy in Task-Based Teaching

    (ندگان)پدیدآور
    Rouhi, AfsarSaeed-Akhtar, Afsaneh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    128.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Task-based instruction is arguably associated with fostering fluent L2 speech distant from native-like accuracy. Of several methodological options recommended for accounting for accuracy problems of meaning-first approaches to language teaching, planning time has been explored in this study. Three groups of English majors watched a cartoon and narrated their accounts of watching under no-planning, undetailed pre-task planning and detailed pre-task planning conditions. To measure the accuracy and dysfluency of their L2 production, the collected data were coded for the number of error-free clauses, the number of total clauses and also for repetitions, false starts, reformulations and replacements. One-way ANOVAs run on the data revealed that detailed pre-task planning might result in more accurate and less dysfluent language than undetailed pre-task planning which in turn might lead to more accurate and less dysfluent language than no-planning condition.
    کلید واژگان
    No-planning
    Undetailed Pre-Task Planning
    Detailed Pre-Task Planning
    Accuracy
    Dysfluency

    تاریخ نشر
    2008-02-01
    1386-11-12
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Payame Noor University, Ardebil Branch
    Islamic Azad University, Tabriz Branch

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_524180.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293785

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب