• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Inaugural Issue
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Task-Based Listening Assessment and the Influence of Construct-Irrelevant Variance

    (ندگان)پدیدآور
    Keyvanfar, ArshyaRashtchi, Mojgan
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    77.80کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Task-based listening tests such as IELTS require testees to listen to some information on a CD and simultaneously answer the related items. To answer such items, testees are expected to comprehend, analyze, compare and infer pieces of information while listening to the incoming audio material. The present research attempted to investigate whether the two major characteristics of question type and consecutive/simultaneous performance have any impact on the listening performance of Iranian EFL learners. Findings indicated that participants had a significantly better performance when they tackled the tasks consecutively, and performed even better in listening MC items rather than in listening task-based items. The researchers, thus, concluded that task-based listening tests such as IELTS listening module may be under the influence of construct-irrelevant variance.  
    کلید واژگان
    Listening Task-Based Assessment
    Test Method
    Consecutive Performance
    Simultaneous Performance
    Construct-Irrelevant Variance

    تاریخ نشر
    2008-02-01
    1386-11-12
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Islamic Azad University, North Tehran Branch
    Islamic Azad University, North Tehran Branch

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_524178.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293783

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب