• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect of Semantic Mapping on Reading Comprehension

    (ندگان)پدیدآور
    Taghavi, ElmiraSadeghi, Karim
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    264.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The research reported here examined the relative effectiveness of semantic mapping, as an interactive pre-reading strategy, on reading comprehension of Iranian undergraduate students (non-EFL majors). It also examined whether there was an interaction between gender and the effect of teaching semantic mapping strategy on reading comprehension. The participants in this study consisted of 120 male and female pre-intermediate undergraduate students taking a General English course at UrmiaUniversity in Spring 2008. A Certificate of Advanced English Reading Paper (CAE) was administered to measure the students' proficiency at the beginning of the research. Later, the participants were semi-randomly (Mackey and Gass, 2005) assigned into experimental and control groups. The experimental group was instructed on how toemploy semantic mapping strategy in reading while the control group received normal reading instruction. The post-test results supported the findings of earlier research that instruction on the application of semantic mapping contributed to reading comprehension. Further findings and implications are discussed in the paper.  
    کلید واژگان
    : Semantic Mapping
    reading comprehension
    General English
    EFL learners

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2008-11-01
    1387-08-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Urmia University
    Urmia University

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_524166.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293771

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب