• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 7, Issue 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 7, Issue 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Breadth or Depth: The Role of Vocabulary Knowledge in Iranian EAP Students’ Reading Comprehension Performance

    (ندگان)پدیدآور
    Faghih, EsmailNemati, Faezeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    422.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Two main features of vocabulary knowledge, namely breadth and depth, have a fundamental role in vocabulary research. This research aimed to study the relationship between vocabulary knowledge and reading comprehension, and to investigate which feature of vocabulary knowledge, breadth or depth, had better impact on identifying reading comprehension performance. Therefore, three language tests were used, including a reading comprehension test, Vocabulary Levels Test, and Word Associates Test. 64 students majoring in Medicine at Ferdowsi University of Mashhad, Iran, participated in the study. The outcomes of the two-tailed Pearson Correlations and multiple regression analyses declared that test results on vocabulary breadth, depth of vocabulary knowledge, and reading comprehension were positively correlated and breadth and depth of vocabulary knowledge were closely interrelated.
    کلید واژگان
    vocabulary breadth
    depth of vocabulary knowledge
    reading comprehension

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2014-05-01
    1393-02-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Department of English, South Tehran Branch ,Islamic Azad University, Tehran, Iran
    Department of English, South Tehran Branch ,Islamic Azad University, Tehran, Iran

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_524012.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293735

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب