• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 3, Issue 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 3, Issue 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Spelling Errors of Iranian School-Level EFL Learners: Potential Sources

    (ندگان)پدیدآور
    Saeidi, MahnazKhodadust, Mohammad Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    150.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    With the purpose of examining the sources of spelling errors of Iranian school level EFL learners, the present researchers analyzed the dictation samples of 51 Iranian senior and junior high school male and female students majoring at an Iranian school in Baku, Azerbaijan. The content analysis of the data revealed three main sources (intralingual, interlingual, and unique) with seven patterns of errors. The frequency of intralingual errors far outnumbers that of interlingual errors. Unique errors were even less. Therefore, in-service training programs may include some instruction on raising the teachers' awareness of the different sources of errors to focus on during the teaching program.
    کلید واژگان
    Sources of Errors
    Interlingual
    Intralingual
    Unique Errors
    English Spelling

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2010-05-01
    1389-02-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Department of English Language, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
    Department of English Language, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_523293.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293722

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب