• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 3, Issue 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Pedagogy and Practice
    • Volume 3, Issue 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Critical Discourse Analysis of the Event of September 11, 2001 in American and Syrian Print Media Discourse

    (ندگان)پدیدآور
    Behnam, BiookKhodadust, Mohammad Reza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    555.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Aiming at highlighting the important role of print media discourse in the implicit  transfer of  the dominant ideology of discourse context, the present data-driven paper demonstrates  how the lexical features of repetition and synonymy as well as the structural and thematic features of passivization, nominalization and predicated theme were utilized by the discourse producers to mediate between their own underlying ideology and the target readers' understanding of the events of September 11, 2001. Through a comparative statistical analysis of the print media discourse of the data for the study written in two ideologically opposing contexts of Syria and America, we have tried to explicate how the discourse producers utilized various lexical and thematic strategies to produce different impressions of the event and implicitly impose the underlying ideology on the readers.
    کلید واژگان
    September 11
    2001
    Thematization
    Passivization
    Nominalization
    Synonymy
    CDA

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2010-11-01
    1389-08-10
    ناشر
    Islamic Azad University, Tabriz Branch
    سازمان پدید آورنده
    Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
    Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran

    شاپا
    2645-3576
    2645-3584
    URI
    http://jal.iaut.ac.ir/article_523261.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/293704

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب