عناصرشناختی و فراشناختی در فرآیند یادگیری مکالمه زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی
(ندگان)پدیدآور
طهماسبی, عدنانهمایونی, سعداللهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش زبان عربی در ایران همواره با تکیه بر عناصر شناختی و روش دستور – ترجمه صورت میپذیرد، از این رو هیچگاه عناصری از قبیل: واکنشهای ذهن مدرس و زبان آموز به هنگام آموزش زبان عربی، عناصر فراشناختی، ویژگیهای طرفین، سخن و موقعیت گفتگو، روند پردازش دادهها و اطلاعات توسط زبان آموز و ... مورد توجه صاحب نظران این حوزه قرار نگرفته است.در این مقاله، نویسندگان در صددند با تحلیل زیر و بمهای فرآیند یادگیری زبان عربی با تکیه بر روش تلقین زدایی و عناصر فراشناختی از قبیل هوش هیجانی، اصولی بنیادین را برای تدریس/ یادگیری زبان عربی بدست دهند، بطوریکه با استفاده از راهکارهای پیشنهادی، زبان آموز بصورت کارآمد دانش زبانی را کسب کرده و با ایجاد انگیزه، خلاقیت، اعتماد به نفس و در نهایت با برون داد مداوم و عملی زبان در فضایی هیجانی-شناختی، توانش و کنش ارتباطی وی به بهترین سطح ممکن برسد.
کلید واژگان
آموزش زبان عربیعناصر فراشناختی
تلقین زدایی
هوش هیجانی
بافت یادگیری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه تهراناستادیار دانشگاه تهران
شاپا
2251 -92382676-4105




