• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Advances in Medical Education & Professionalism
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Advances in Medical Education & Professionalism
    • Volume 4, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effect of web quest and team-based learning on students’ selfregulation

    (ندگان)پدیدآور
    BADIYEPEYMAIE JAHROMI, ZOHREHMOSALANEJAD, LEILIREZAEE, RITA
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: In this study, the authors aimed to examine theeffects of cooperative learning methods using Web Quest andteam-based learning on students’ self-direction, self-regulation,and academic achievement.Methods: This is a comparative study of students taking a course inmental health and psychiatric disorders. In two consecutive years,a group of students were trained using the Web Quest approachas a teaching strategy (n=38), while the other group was taughtusing team-based learning (n=39). Data gathering was based onGuglielmino’s self-directed learning readiness scale (SDLRS) andBuford’s self-regulation questionnaire. The data were analyzed bydescriptive test using M (IQR), Wilcoxon signed-rank test, andthe Mann–Whitney U-test in SPSS software, version 13. p

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-04-01
    1395-01-13
    ناشر
    Shiraz University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    Nursing Department, Jahrom University of Medical Sciences, Jahrom, Iran;
    Medical Education Center, Jahrom University of Medical Sciences, Jahrom, Iran
    Quality Improvement in Clinical Education Research Center, Education Development Center, Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran

    شاپا
    2322-2220
    2322-3561
    URI
    https://jamp.sums.ac.ir/article_40960.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/292881

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب