• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Advances in Medical Education & Professionalism
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Advances in Medical Education & Professionalism
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Philosophy of medical education

    (ندگان)پدیدآور
    RONAGHY, HOSSAIN
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: Education is defined as an art with scientific principle. It isdescribed as a form of learning by which knowledge, skills and attitudes of an age group are transferred from one generation to the next through teaching, training, research and practice.Method: This is a historical review about the philosophy of medical education and its changes during the time.Results: It is unfortunate that many developing countries follow the US system rather than those with public financing pattern. Indeed, these systems are “disease care” and not “healthcare” and are mainly motivated by profit.Conclusion: The educational planners in medical schools must design acurricula for students and residents to acquire a crucial set of professional values and qualities, by which the willingness to put the needs of the patient and society first.Keywords: Education, Medical education, Philosophy

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-04-01
    1392-01-12
    ناشر
    Shiraz University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    University of California San Diego, USA

    شاپا
    2322-2220
    2322-3561
    URI
    https://jamp.sums.ac.ir/article_40874.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/292862

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب