• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences
    • Volume 1, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessing the criteria for the quality and effectiveness of e-Learning in higher education

    (ندگان)پدیدآور
    Zarif Sanaee, Nahid
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    508.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Currently, e-Learning is an important concept in higher education and the wide range of universities thus created indicate the world-wide demand and need for learning. With electronic learning, the possibility for "learning without time and place limitations" is provided for students. The present review article is an analysis on the criteria for the quality and effectiveness of electronic learning in higher education based on suitable key words, books, electronic resources and reputed scientific sites. According to these principles features such active learning, learner-centered, interaction, considering individual differences, flexibility, feedback, and evaluation with the help of information and communication technology capabilities, are among the criteria for qualitative and effective learning.
    کلید واژگان
    Electronic Learning
    effectiveness
    quality
    Information and Communication Technology

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2011-01-01
    1389-10-11
    ناشر
    Shiraz University of Medical Sciences, Shiraz, Iran
    سازمان پدید آورنده
    shiraz university of medical sciences

    شاپا
    2476-7263
    2476-7271
    URI
    https://ijvlms.sums.ac.ir/article_45995.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/29117

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب