• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی درباره کاربرد مدل آموزش معکوس در مدارس ایران

    (ندگان)پدیدآور
    بهمنی, مصطفیجوادی پور, محمدحکیم‌زاده, رضوانصالحی, کیوانعلوی‌مقدم, سیدبهنام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    952.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    معلمان تلاش می کنند تا استانداردهای آموزش را به کمک تکنولوژی بهبود بخشیده، الگوها و راهبردهای جدید یاددهی-یادگیری خلق کنند. یکی از این مدل­ها که توجه بسیاری از معلمان را به خود جلب کرده است و به­خوبی از تکنولوژی در آموزش بهره می­برد، مدل کلاس درس معکوس است. تحقیق حاضر با هدف بررسی نگرش معلمان زبان انگلیسی درباره مدل کلاس درس معکوس در مدارس ایران انجام شده است. نمونه تحقیق 72 نفر از معلمان زبان انگلیسی منطقه 9 آموزش و پرورش تهران، شرکت کننده در دوره آموزش ضمن خدمت تحت عنوان طراحی کلاس معکوس برای درس زبان انگلیسی بودند. نتایج کمی نشان داد که میانگین کلی پاسخ­های معلمان (3. 85) بود که نشان از موافقت بالای معلمان درباره کاربرد این روش داشت. از نظر آماری نیز تفاوت معناداری بین نگرش معلمان با توجه به جنسیت، مدرک تحصیلی و سابقه تدریس درباره موافقت با این مدل مشاهده نشد. نتایج کیفی سه موضوع را درباره نگرش معلمان نسبت کلاس درس معکوس نمایان ساخت و معلمان را به دو گروه تقسیم نمود. گروه اول طرفدار استفاده مدل کلاس معکوس برای دانش آموزان مقاطع بالاتر به شرط فراهم کردن ابزارهای مناسب برای دانش آموزان بودند. گروه دوم با استفاده از مدل کلاس معکوس موافق نبودند، چون باعث تحمیل کار اضافه و مسئولیت بیشتر بر معلمان پرمشغله می­شد و از طرفی تمرکز دانش آموزان را نیز به هم می­ریخت. همچنین با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاداتی ارائه شد.
    کلید واژگان
    یادگیری معکوس
    مدل کلاس درس معکوس
    درس زبان انگلیسی
    نگرش معلمان

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
    دانشیار گروه روش‌ها و برنامه‌های آموزشی و درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
    دانشیار گروه روش‌ها و برنامه‌های آموزشی و درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
    استادیار گروه روش‌ها و برنامه‌های آموزشی و درسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
    دانشیار گروه زبان انگلیسی. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

    شاپا
    2251-8126
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/japr.2018.70938
    https://japr.ut.ac.ir/article_70938.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289073

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب