نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, افضل الساداتfa_IR
dc.contributor.authorمهدی پور مارالانی, فرنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:47:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:47:23Z
dc.date.available1399-07-09T05:47:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:47:23Z
dc.date.issued2017-04-21en_US
dc.date.issued1396-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-11en_US
dc.date.submitted1395-02-22fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, افضل السادات, مهدی پور مارالانی, فرناز. (1396). الگوی ساختاری جو آموزشی خلاق، انگیزه یادگیری و راهبردهای یادگیری خود تنظیم در دانشجویان دختر دانشگاه تهران. فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی, 8(1), 13-29. doi: 10.22059/japr.2017.62603fa_IR
dc.identifier.issn2251-8126
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.62603
dc.identifier.urihttps://japr.ut.ac.ir/article_62603.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/289014
dc.description.abstractساختار کلاس تأثیر زیادی در فرآیند یادگیری دارد. جو آموزشی خلاق به عنوان یکی از متغیرهای اثرگذار بر انگیزش درونی، از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کیفیت یادگیری است. هدف از این پژوهش بررسی رابطه جو آموزشی خلاق با راهبردهای یادگیری خود تنظیم، با واسطه‌گری انگیزه درونی یادگیری است. 300 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه تهران به صورت نمونه‌گیری در دسترس از دانشکده‌های روانشناسی، علوم اجتماعی و دانشکده اقتصاد برای پاسخ دادن به سؤالات پرسشنامه‌های جو آموزشی خلاق آکوآل، راهبردهای یادگیری خود انگیخته MSLQ و انگیزه یادگیری AMS، انتخاب شدند. نتایج به روش الگویابی معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که متغیر برون­زای جو آموزشی خلاق، رابطه معناداری با راهبردهای یادگیری خود تنظیم دارد و رابطه بین جو آموزشی خلاق با یادگیری خود تنظیم از طریق انگیزه درونی یادگیری میانجی‌گری می‌شود. در مجموع یافته‌ها نشان می‌دهد که جو آموزشی خلاق مستقیما و با واسطه‌گری انگیزه یادگیری بر استفاده از راهبردهای یادگیری خود تنظیم تأثیر دارد.fa_IR
dc.format.extent592
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Psycology Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/japr.2017.62603
dc.subjectجو آموزشی خلاقfa_IR
dc.subjectانگیزه درونی یادگیریfa_IR
dc.subjectراهبردهای یادگیری خود تنظیمfa_IR
dc.subjectالگویابی معادلات ساختاریfa_IR
dc.titleالگوی ساختاری جو آموزشی خلاق، انگیزه یادگیری و راهبردهای یادگیری خود تنظیم در دانشجویان دختر دانشگاه تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage13
dc.citation.epage29
nlai.contributor.orcid0000-0002-0692-2271


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد