مرور دوره 6, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بررسی تاثیر مشاوره گروهی به روش تحلیل رفتار متقابل بر کاهش افسردگی زنان معلول جسمی- حرکتی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)این پژوهش به منظور بررسی تأثیر مشاوره گروهی به روش تحلیل رفتار متقابل بر کاهش افسردگی در زنان 20 تا 40 ساله معلول افسرده شهر کاشان انجام شد. در این تحقیق به شیوه نیمه تجربی، از بین معلولان زن افسرده مرکز کاشانه مهر کاشان ...
-
بررسی رابطه کارکردهای اجرایی و باورهای غیر منطقی در نوجوانان بزهکار و غیر بزهکار
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کارکردهای اجرایی با باورهای غیر منطقی نوجوانان بزهکار و غیر بزهکار پسر در قالب یک طرح پژوهشی پس رویدادی انجام گرفته است. نمونه مورد بررسی 62 نفر از نوجوانان بزهکار بودند که به روش نمونه گیری ...
-
بررسی نقش مثبت اندیشی و تنظیم هیجان در رضایت مندی زندگی زنان خانه دار شهر تهران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)هدف از این تحقیق بررسی نقش مثبت اندیشی و تنظیم هیجان در رضایتمندی زندگی زنان خانه دار شهر تهران بود. این تحقیق از نوع همبستگی و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه زنان خانه دار منطقه 4 شهر تهران بود که تعداد آنان نامشخص ...
-
تأثیر درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی در رضایت زناشویی و کیفیت زندگی زوجین
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی در سازگاری زناشویی و کیفیت زندگی زوجین انجام گرفته است. این پژوهش از نوع آزمایشی به شیوه پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری این پژوهش مشتمل ...
-
دشواری تنظیم هیجان: تاثیر برنامه بهبود عملکرد ورزشی ذهن آگاه بر اجرای روان ورزشکاران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)رویکرد مداخله ای بهبود عملکرد ورزشی ذهن آگاه در پاسخ به انتقاد از آموزش رویکردهای سنتی روانشناسی ورزش ارائه شده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر مداخله «بهبود عملکرد ورزشی ذهن آگاه» بر اجرای روان ورزشکاران حرفه ای ...
-
دلبستگی به معلم و درگیری تحصیلی در دانش آموزان دختر و پسر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی کیفیت رابطه معلم-دانشآموز تحت عنوان دلبستگی به معلم (دلبستگی ایمن، دلبستگی اجتنابی و دلبستگی اضطرابی) به عنوان عامل اثرگذار بر درگیری تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر انجام شده است. روش پژوهش حاضر ...
-
سلامت عمومی و ویژگی های شخصیتی: ملاک هایی برای تعیین سازگاری و ناسازگاری انواع کمال گرایی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)کمال گرایی یک ویژگی شخصیتی است که به شکل های گوناگونی تعریف شده، اما در اکثر این تعاریف تمایل به کامل بودن و برتر بودن مشترک است. تقسیم بندی کمال گرایی به دو نوع مثبت و منفی، سازگارانه و ناسازگارانه و سالم و ناسالم و ...
-
طراحی و ارزیابی اثربخشی برنامه آموزشی تنیدگی زدایی بر تنیدگی والدینی و رضایتمندی زناشویی والدین دارای کودک ناشنوا
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی و ارزیابی اثربخشی برنامه آموزشی تنیدگی ...
-
ویژگیهای روانسنجی آزمون تفکر انتقادی واتسون- گلیزر و ارتباط آن با خلاقیت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-07-23)هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین ویژگیهای روانسنجی آزمون تفکر انتقادی واتسون- گلیزر در بین کارکنان شرکت ملی نفت ایران ...



