مرور دوره 3, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار

  • خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و رفتارهای خودمراقبتی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-02-19)
    در این پژوهش، نقش خودکارآمدی و حمایت اجتماعی در رفتارهای مراقبت از خود بیماران مبتلا به دیابت نوع دو مورد بررسی قرار گرفت. هدف از این مطالعه، تعیین نقش خودکارآمدی و ابعاد حمایت اجتماعی یعنی حمایت اجتماعی دوستان، خانواده و ...

  • مقایسه نظری و عملی خلاقیت در کلاس های درس معلمان ایرانی و استرالیایی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-02-19)
    عصر خلاق اطلاعات، ارتباطات و تعاملات باعث شده تا خلاقیت امری کلیدی در راستای شکوفایی اجتماعی و فردی قلمداد گردد. از جمله دلایل نیاز به خلاقیت، بروز چالش است. امروزه دنیا با دو چالش جهانی ‌شدن و رقابت مواجه است و راه غالب ...

  • رابطه هوش هیجانی با باورهای غیرمنطقی و پیشرفت تحصیلی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-02-19)
    هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه هوش هیجانی و مؤلفه ‌های آن با باورهای غیرمنطقی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان بود. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد کرج به تعداد 10 هزار نفر بود که از ...

  • ساخت و اعتباریابی مقیاس درگیری در امور تحصیلی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-02-19)
    درگیری دانش‌ آموزان در امور تحصیلی، محور تلاش‌ های اصلاحی مدارس برای بهبود آموزش محسوب می­ شود. بنابراین، شناخت این سازه از اهمیت زیادی برخوردار است. بر این اساس، این پژوهش با هدف ساخت و اعتباریابی مقیاس درگیری در امور ...

  • آزمون ساختار عاملی یادگیری خودراهبری در دانشجویان و رابطه آن با انگیزش تحصیلی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-02-19)
    تغییر و تحولات سریع در عرصه علم و دانش، نیاز مبرم نظام­ های آموزش عالی را به فراگیران خودراهبر و مستقل ضروری می­ سازد. بنابراین، شناسایی زمینه ­ها و بررسی فرآیندهای روانشناختی حاکم بر این وضعیت و ارزشیابی خودراهبری و ...

  • نقش عضویت گروهی و بازنمایی در رابطه بین شناخت های ضمنی و آشکار 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-02-19)
    در مطالعات شناخت اجتماعی، هر شناخت مشخص به دو طریق مستقیم و غیرمستقیم قابل اندازه ‌گیری است. بنابراین، شناخت ضمنی که حاصل اندازه‌ گیری غیرمستقیم است؛ غالباً در مقابل شناخت آشکار که حاصل سنجش مستقیم است، قرار داده می ‌شود. ...

  • مثبت ‌نگری: تلاشی برای تدوین الگویی ایرانی- اسلامی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2013-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر مرور انتقادی نظریات و رویکردهای مرتبط ...