مرور دوره 4, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
اثربخشی بازی درمانی در مهارت های اجتماعی و رفتارهای تهاجمی دانش آموزان با نشانگان داون
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)هدف از پژوهش حاضر اثربخشی بازی درمانی در مهارتهای اجتماعی و رفتارهای تهاجمی دانشآموزان با نشانگان داون بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با گروه کنترل بود که بر روی 50 کودک با نشانگان داون (زیر 14 سال) مراکز آموزشی و ...
-
مقایسه استرس فرزندپروری مادرانِ کودکانِ پسر عقب مانده ذهنی، نابینا، ناشنوا و معلول جسمی- حرکتی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)هدف پژوهش حاضر، مقایسه استرس فرزندپروری ...
-
پیش بینی رضایت از زندگی بر اساس هوش هیجانی و نشانه های روانی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)هدف این پژوهش بررسی رابطهی بین هوش هیجانی، نشانههای روانی و رضایت از زندگی بود. با استفاده از طرح همبستگی و از طریق نمونهگیری خوشه ای چند مرحلهای، 180 نفر از دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر اصفهان انتخاب شدند و به ...
-
بررسی روایی محتوایی و روایی همزمان "نرم افزار تقویت حافظه فعال" با خرده آزمون حافظه فعالِ "مقیاس هوشی وکسلر کودکان" و خرده آزمون حافظه فعالِ "مقیاس هوش آزمای تهران-استنفوردبینه"
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگی های روانسنجی "نرم افزار تقویت حافظه فعال" است. این پژوهش کاربردی، و از نوع ابزارسازی، مبتنی بر ساخت و اعتباریابی "نرم افزار تقویت حافظه فعال" است و در قالبِ یک طرح شبه آزمایشی انجام شد. داده ...
-
رابطه ابعاد کمالگرایی و جهت گیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ابعاد کمالگرایی و جهتگیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان اجرا شده است. این پژوهش از نوع همبستگی چندمتغیره (تحلیل مسیر) است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر است. ...
-
اثربخشی آموزش تکنیک لاکپشت بر افزایش بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش تکنیک لاکپشت بر بهبود بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی است. این پژوهش به صورت طرح A و B که طرح تکآزمودنی است، انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان ...
-
بررسی و مقایسه ی حافظه ی دیداری دانش آموزان دختر شنوا و ناشنوا 11-18 ساله شهر تهران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)حافظه یکی از اجزای فرآیند یادگیری است و در کسب معلومات، مهارت ها و تجارب نقش اساسی ایفا می کند. حافظه به ویژه در دوران نوجوانی به دانش آموزان این امکان را می دهد که از تجربیات گذشتگان استفاده کنند؛ از تجربیات فعلی سود ...
-
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر افزایش رضایت زناشویی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر افزایش رضایت زناشویی در زوج های مراجعه کننده به مرکز مداخله و مشاوره خانواده در شهر اصفهان انجام گرفت. روش پژوهش آزمایشی و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل ...
-
بررسی تأثیر آموزش مسائل محیط زیستی بر بهبود سلامت روان کودکان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)علم سلامت روان شاخهای از علم روانشناسی است که با پیشگیری از اختلالهای روانی و حفظ شیوههای بهینه زندگی و بهداشت عاطفی سرو کار دارد. این تحقیق تأثیر آموزش مسائل محیط زیستی بر بهبود سلامت روان فراگیران را بر اساس تفاوتهای ...
-
سبک های دفاعی تابعی از خودکارآمد پنداری هیجانی و حرمت خود
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2014-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه خودکارآمدپنداری هیجانی و حرمت خود با سبک های دفاعی دانشجویان انجام شد. بدین منظور 240 دانشجوی دانشگاه تهران (95 مرد و 145 زن) با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش مقیاس ...



