نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرادران کاشانی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorکرمانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorفولادیان, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:44:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:44:00Z
dc.date.available1399-07-09T05:44:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:44:00Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-06en_US
dc.date.submitted1398-02-16fa_IR
dc.identifier.citationبرادران کاشانی, زهرا, کرمانی, مهدی, فولادیان, مجید. (1399). نشانه‎شناسی اجتماعی روپوش مدرسه در روایت‎های دختران جوان مشهدی. جامعه شناسی کاربردی, 31(1), 91-108. doi: 10.22108/jas.2019.116858.1685fa_IR
dc.identifier.issn2008-5745
dc.identifier.issn2322-343X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/jas.2019.116858.1685
dc.identifier.urihttp://jas.ui.ac.ir/article_24270.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287898
dc.description.abstractپژوهش حاضر به‎‌دنبال بررسی انتقادی شمایی از تجربۀ تحصیلی دختران جوان است. این واکاوی براساس رویکرد روشی نشانه‌شناسی اجتماعی ون لیوون (2005) و با تمرکز بر روپوش مدرسه به‌منزلۀ یکی از منابع نشانه‌شناختی حاضر در تجربۀ زیستۀ عاملان اجتماعی مدنظر انجام شده است. نتایج نشان دادند قواعد الزام‌آور مدرسه دربارۀ روپوش، دانش‌آموزان را در فرایندی قرار می‌دهد که محصول آن، ایجاد نوعی گسست معنایی در صورت‌بندی تجربۀ تحصیلی آنها و درنتیجه، ازخودبیگانگی و انفعال آنها هنگام گذراندن دوران تحصیل در مدرسه است. به یک معنا دانش‌آموزان فرایند تحصیل در مدرسه را جدا از خود و حاکم بر خودشان ادراک می‎کنند. به این ترتیب تجربۀ تحصیلی به جای اینکه روندی قدرت‌افزا برای زنان باشد، به روندی قدرت‌زدا تبدیل خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent1108
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofجامعه شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Sociologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/jas.2019.116858.1685
dc.subjectنشانه‎شناسی اجتماعیfa_IR
dc.subjectروایتfa_IR
dc.subjectروپوش مدرسهfa_IR
dc.subjectبازنمایی معناییfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.titleنشانه‎شناسی اجتماعی روپوش مدرسه در روایت‎های دختران جوان مشهدیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جامعه شناسی دانشگاه فردوسیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جامعه شناسی دانشگاه فردوسیfa_IR
dc.citation.volume31
dc.citation.issue1
dc.citation.spage91
dc.citation.epage108


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد