| dc.contributor.author | برادران کاشانی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کرمانی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | فولادیان, مجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:44:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:44:00Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:44:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:44:00Z | |
| dc.date.issued | 2020-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-05-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-02-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | برادران کاشانی, زهرا, کرمانی, مهدی, فولادیان, مجید. (1399). نشانهشناسی اجتماعی روپوش مدرسه در روایتهای دختران جوان مشهدی. جامعه شناسی کاربردی, 31(1), 91-108. doi: 10.22108/jas.2019.116858.1685 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5745 | |
| dc.identifier.issn | 2322-343X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22108/jas.2019.116858.1685 | |
| dc.identifier.uri | http://jas.ui.ac.ir/article_24270.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287898 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر بهدنبال بررسی انتقادی شمایی از تجربۀ تحصیلی دختران جوان است. این واکاوی براساس رویکرد روشی نشانهشناسی اجتماعی ون لیوون (2005) و با تمرکز بر روپوش مدرسه بهمنزلۀ یکی از منابع نشانهشناختی حاضر در تجربۀ زیستۀ عاملان اجتماعی مدنظر انجام شده است. نتایج نشان دادند قواعد الزامآور مدرسه دربارۀ روپوش، دانشآموزان را در فرایندی قرار میدهد که محصول آن، ایجاد نوعی گسست معنایی در صورتبندی تجربۀ تحصیلی آنها و درنتیجه، ازخودبیگانگی و انفعال آنها هنگام گذراندن دوران تحصیل در مدرسه است. به یک معنا دانشآموزان فرایند تحصیل در مدرسه را جدا از خود و حاکم بر خودشان ادراک میکنند. به این ترتیب تجربۀ تحصیلی به جای اینکه روندی قدرتافزا برای زنان باشد، به روندی قدرتزدا تبدیل خواهد شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1108 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US |
| dc.relation.ispartof | جامعه شناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Applied Sociology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22108/jas.2019.116858.1685 | |
| dc.subject | نشانهشناسی اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | روایت | fa_IR |
| dc.subject | روپوش مدرسه | fa_IR |
| dc.subject | بازنمایی معنایی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.title | نشانهشناسی اجتماعی روپوش مدرسه در روایتهای دختران جوان مشهدی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار جامعه شناسی دانشگاه فردوسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار جامعه شناسی دانشگاه فردوسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 31 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 91 | |
| dc.citation.epage | 108 | |