بررسی رابطه بین سبکهای ارتباطی خانوادهها و فرآیند تصمیمگیری پیش از خرید نوجوانها
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, شهریارحاجی کریمی, عباسعلیحاجی ابراهیم, ساعدهدینی, امیننوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر سبکهای ارتباطی خانواده بر فرآیند تصمیمگیری پیش از خرید نوجوانان در مورد پوشاک و با استفاده از مدل سبکهای ارتباطی خانواده مور و موشیس انجام شد. در این مدل براساس دو معیار جامعهگرایی و مفهومگرایی، چهار نوع سبک ارتباطی: آزاد، کثرتطلب، حمایتی و اجتماعی مشخص شد. نمونه آماری متشکل از ۲۹۰ نفر از دانشآموزان در دبیرستانهای غیردولتی 18-16 ساله در شهر تهران بود. دوازده فرضیه تدوین شد که با استفاده از روش آزمونهای میانگین دو نمونه مستقل و تک نمونهای، آزمون شدند. نتیجه تجزیه و تحلیل دادهها، بیانگر وجود رابطه معنادار میان سبک ارتباطی والدین بر عملکرد نوجوان در هر یک از مراحل سهگانه تصمیمگیری پیش از خرید است.
کلید واژگان
سبکهای ارتباطی خانوادهفرآیند تصمیمگیری پیش از خرید
نوجوانان
خانواده و جنسیت
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشگاه شهید بهشتیدانشیار گروه مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2008-57452322-343X




