دوره 21, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
روش های تحقیق ترکیبی به عنوان سومین جنبش روش شناختی: مبانی نظری و اصول عملی
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)تحقیق با روشهای ترکیبی، متأخرترین جهتگیری روششناختی در علوم اجتماعیـ رفتاری معاصر است، که به دنبال دورهای نسبتاً طولانی از مناقشههای بین دو رویکرد پارادایمی کمّیگرا و کیفیگرا، ظهور پیدا کرده است. این نوع تحقیق که ...
-
مقایسهی اثربخشی فرآیند داوری و مشاورهی خانواده بر کاهش تعارض زوجین مراجعه کننده به دادگاههای خانوادهی شهر اصفهان
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر فرآیند داوری بر کاهش تعارضات زناشویی زوجین متقاضی طلاق و مقایسهی آن با فرآیند مشاوره میباشد. در این راستا 15 زوج داوری و 15 زوج مشاوره به صورت نمونهی در دسترس از زوجین ...
-
بررسی ساختار عاملی، روایی و اعتبار مقیاس گرایشهای اجتماعی مطلوب در بین دانشجویان
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)این پژوهش با هدف بررسی روایی و پایایی مقیاس گرایشهای اجتماعی مطلوب در بین دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان به مرحله اجرا درآمده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی ...
-
سنجش احساس امنیت زنان مبتنی بر عوامل چند بعدی و میان رشته ای در شهر مشهد
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)احساس امنیت از جمله مقولات مهم در هر جامعه ای به شمار می رود و مقدمه لازم برای حیات هر نظام سیاسی و اجتماعی است. احساس امنیت به احساس روانی شهروندان از امنیت مرتبط بوده و از اینرو موضوعات و مسایل بسیاری را پیرامون خویش در ...
-
بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر پدیده ی اعتیاد در شهراهواز
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر پدیده ی اعتیاد میباشد. این تحقیق از نوع پژوهش های موردی بوده است و کل جامعه آماری مورد مطالعه نیز 135 نفر از معتادین خود معرف به مراکز بازپروری وابسته به مرکز بهزیستی اهواز ...
-
الزامها و پیامدهای اجتماعی برنامهدرسی پاسخگو در آموزشعالی مطالعه موردی: دانشگاههای دولتی اصفهان
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)نظام آموزش عالی نهادی اجتماعی است که از دیرباز برای انجام سه رسالت آموزش، پژوهش و خدمات پدید آمده و درسال های اخیر رسالت های جدیدی از جمله کارآفرینی نیز به آن افزوده شده است . در بین تمامی عناصر و خرده نظام هایآموزش عالی، ...
-
به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه های آموزشی و پژوهشی
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)تحقیقات انجام شده پیرامون برنامه های توسعه در کشورهای مختلف جهان، نشان دهنده محوری بودن نقش فناور ی اطلاعاتاست. براین اساس ، پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعا ت در عرصه های آموزشی و پژوهشی دانشگاهاصفهان ...
-
بررسی رابطه بین راهبرد های مقابله و رفتار پرخاشگرانه جوانان:مطالعه موردی شهر اسلام آباد غرب
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)بیان مساله: بسیاری اندیشمندان معتقدند که پرخاشگری ریشه بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری جوانان است. اینرفتارها در صورت بروز می توانند سبب مشکلات بین فردی، جرم و بزه و تجاوز به حقوق دیگران شده و در صورت درون ریزیشدن قادر به ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر ریسک پذیری دانشجویان
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2010-06-22)این تحقیق، مطالعه ای میدانی درمورد عوامل موثر بر ریسک پذیری دانشجویان است که با روش پیمایشی از طریقپرسشنامه، در سال 1386 به انجام رسیده است . حجم نمونه انتخابی 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های ایلام، و هدف کلی ازتحقیق پی ...



