• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 9, شماره 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری
    • دوره 9, شماره 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و شکل‌گیری رویداد رسانه‌ای: مطالعه موردی پوشش رسانه‌ای ازدواج نوه ملکه انگلیس از شبکه بی‌بی‌سی فارسی (29 آوریل 2011)

    (ندگان)پدیدآور
    حاجی, سمیهحسینی, سید بشیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    260.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش به شناخت مقوله «رویداد رسانه‌ای» به عنوان مقوله‌ای جدید در علوم ارتباطات پرداخته ‌شده و نمونه برجسته‌ای از آن مطالعه می‌گردد. این نمونه مطالعه موردی پوشش «مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس» توسط شبکه بی.بی.سی فارسی است و در آن به این سؤال‌ها پاسخ داده شده که «رویداد رسانه‌ای ازدواج نوه ملکه انگلیس، چگونه شکل گرفت، چگونه اجرا شد و چه سناریو و اهداف تبلیغات فرهنگی در آن وجود داشت؟». داده‌ها با مشاهده فیلم پوشش مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس توسط بی.بی.سی فارسی گردآوری شده و ابزار تحلیل یافته‌ها، روش نشانه‌شناسی با رویکرد تحلیل سازه برای بخش تصویری و نشانه‌شناسی تصریح و تلویح برای ادبیات گفتاری می‌باشد و در نهایت در هر سکانس نتایج با ویژگی‌های الگوی رویداد رسانه‌ای تطبیق داده شده‌است. نمونه‌گیری پژوهش هدفمند و واحد تحلیل «سکانس موضوعی» است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که این مراسم یک رویداد رسانه‌ای بزرگ دارای ویژگی‌هایی از جمله : برنامه‌ریزی دقیق، حمایت رسانه‌های بزرگ دنیا از مراسم، حضور و استقبال گسترده مردم از آن، نظم و امنیت هنگام برگزاری مراسم و ... بود و اهدافی در پس پرده داشت که شامل: تبلیغ فرهنگی، تمدنی و رسانه ای، رقابت فنّاورانه رسانه‌ای و به‌رخ کشیدن برتری خود، نمایش قدرت و توانایی و امکانات برگزاری با ادوات کاملاً انگلیسی، مقدمه‌سازی المپیک 2012، نمایش شکوه و عظمت سلطنت، مردمی بودن و....
    کلید واژگان
    رویداد رسانه‌ای
    شبکه بی.بی.سی فارسی
    ازدواج سلطنتی
    تبلیغات غیرمستقیم

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    IRIB University

    شاپا
    2645-4696
    2645-470X
    URI
    http://javm.iribu.ac.ir/article_47762.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/286955

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب