واکاوی نظام إرتقاء کیفیت در فعالیتها و تولیدات رسانهای
(ندگان)پدیدآور
مرکبی, سیدمحمدصادقرجب زاده طهماسبی, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله با اتکاء به مبانی و قواعد «نظام ارتقای کیفیت» و با نگاهی به فعالیتها و تولیدات در سپهر رسانهای کشور؛ فرایند و چالشهای این حوزه بررسی و تحلیل شده و بر شناسایی شبکة مسائل اصلی موجود در مراحل ایدهپردازی، طراحی، تولید و انتشار آثار و محصولات رسانهای، تأکید شده است. هدف این تحقیق؛ واکاوی نقش و عملکرد نظام ارتقای کیفیت در حوزة فعالیتها و تولیدات رسانهای کشور بوده و رفع چالشهای اساسی این حوزه و سازوکارهای بهبود آن، استخراج و توصیه شده است. این تحقیق با روش پژوهش «مطالعة موردی» که از راهبردهای کیفی مورد استفاده در مطالعات مدیریت و نظامها میباشد، با بهرهگیری از ابزار مصاحبه برای بررسی عمیق شرایط خاص «فعالیتهای رسانهای» و بایستههای «نظام ارتقای کیفیت» سامان یافته است. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که؛ روابط و فرایند فعالیتهای رسانهای، روابطی است که هنوز هم در عرصههایی بهطور مشخص و معناداری بر پایة استقلال فرهنگی استوار نیست و در این میان رعایت نظاممند فرایند ارتقای کیفیت «فعالیتها و تولیدات رسانهای» نقش عمده و زیربنایی در تعالی فرهنگی کشور خواهد داشت.
کلید واژگان
نظام ارتقای کیفیتفعالیت و تولید رسانهای
تبلیغ فرهنگی
صنایع فرهنگی
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده تولید رادیو و تلویزیون دانشگاه صداوسیمادانشیار دانشکده تولید رادیو و تلویزیون دانشگاه صداوسیما
شاپا
2645-46962645-470X




