دوره 10, شماره 25

 

ارسال های اخیر

  • پوشش خبرهای استانی (محلی) در اخبار شبکه‌های یک و جام جم1 بر اساس مدل پیتر بالانتین 

    نصراللهی, اکبر؛ مختاریان, زین العابدین (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-12-22)
    اهمیت نقش و جایگاه شبکه‌های استانی در تأمین بخشی از محتوای عرضه شده به مخاطبان و تأکید براستفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های استانی در حفظ و اشاعه فرهنگ بومی در اسناد راهبردی و بالا دستی صدا و سیما نظیر سند افق‌رسانه، موجب شد ...

  • جایگاه سواد رسانه‌ای در برنامه‌های رادیویی خردسالان. 

    همراز, ویدا؛ سعیدی آریا, فرانک (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-12-22)
    «سواد رسانه‌ای» در لغت به معنای کسب دانش رسانه‌ای می باشد و عبارت است از درک متکی بر مهارتی که بر اساس آن می‌توان تولیدات رسانه‌ای را شناخت و از یکدیگر تفکیک کرد. سواد‌ رسانه‌ای مخاطب را به ابزار تحلیل و گزینش‌گری پیام‌ها ...

  • شیوه اجرایی در مستند تلویزیونی ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن 

    رجب زاده طهماسبی, علی؛ سقطچی, امین (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-12-22)
    موضوع این مقاله “بررسی شیوه اجرایی در مستند تلویزیونی" است. مسیر این پژوهش در شناخت قابلیت‌های اجرایی در زبان سینمایی به جهت دراماتیزه‌کردن روایت به نظرات بروتزی نزدیک است اما از دیگر سو در مورد بررسی جهانی که فیلم‌ساز از ...

  • ارائه راهبرد مطلوب مرکز آموزش سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران 

    غلامرضا, علی اصغر؛ کریمی میبدی, احسان (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-12-22)
    امروزه تغییرات  سریع تکنولوژی  و  محتوایی بر فضای رسانه‌ای جهان حاکم است. در این فضای رقابتی شدید صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان دانشگاه عمومی، نیازمند همگام بودن با تغییرات است. از آنجا که آموزش مهم‌ترین ابزار ...

  • شناخت رابطه میزانسن و تدوین در روایت فیلم داستانی. 

    ضابطی جهرمی, احمد؛ قاسمی, مجتبی (دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-12-22)
    در سینمای‌کلاسیک‌داستانی، تنها از تعامل منطقی و متناسب بین عناصر میزانسن و تدوین است که روایت فیلمیک مؤثری حاصل می‌شود. هر دو عنصر همزمان و در نسبتی با هم در نمایاندن کنش فیلمنامه فعالند اما گاه کنش در قالب ظرفیت‌های روایتی ...