مرور دوره 11, شماره 26 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بازنمایی هویت جنسی مردانه در مجموعه تلویزیونی ستایش
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2015-05-22)هویتجنسیتی بهعنوان یکی از وجوه مهم هویت انسان از مفاهیمی است که همواره محملی برای نظریهپردازی و واکاویهای علمی و پژوهشی قرار گرفته است. در اینمیان، هویتجنسیتی مردانه بهعنوان نیمهقوی جامعه و نحوه بازنمایی آن در رسانه ...
-
بررسی میزان استفاده از مقولات ساختاری روایت و خطابه در گزارش های خبری شبکه خبر
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2015-05-22)خبر، در معنای عامکلمه، بازنمایی رخدادها در بافت گفتمان حاکم بر جامعه است. بنا براین تعبیر، قابل تصور نیست که اخبار و گزارشهای خبری تابع یا زیرمجموعه گفتمان عمومی جامعه نباشد؛ زیرا در اینصورت یا به طورکلی مورد توجه ...
-
تاریخ نگاری تصویری: گفتمان «فیلم گردآوری» از مواد مستند آرشیوی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2015-05-22)پیش از اختراع سینما و تلویزیون تنها راه آگاهی مردم از تاریخ، گوش دادن به روایات شفاهی یا خواندن متون مکتوب تاریخی بود- خواندن نوشته نیز به سواد نیاز داشت. اما این دو رسانه، امکان دیگری با خود آوردند: تماشای تصاویر متحرکی ...
-
جایگاه و ساختار متون روایتی(نمایشی) در تلویزیون
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2015-05-22)آسیبشناسی گونههای نوشتاری انواع متون مکتوب در تلویزیون ایران نشان میدهد، بهطور روزافزون سازندگان برنامههای مختلف تلویزیونی، ساختارهای اصولی نوشتن را زیرپا میگذارند و خواسته یا ناخواسته، کیفیت برنامههای تلویزیونی را ...
-
راهبردهای مستند ساز در رویارویی با واقعیت ( مستند بسته، مستند یاز)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2015-05-22)پژوهش حاضر به بررسی شیوههای گوناگون مستند و راهبردهای مداخله، بیان و مصور ساختن واقعیت و راههای به کار گرفته شده از سوی مستندساز با استفاده از روش اسنادی- توصیفی میپردازد. ارائه چارچوبی نظری برای شناخت تفاوتها میان ...
-
ماده، فرآیند و دامنه مونتاژ در نظر شکل گرایان
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2015-05-22)در میان شکلگرایان دو دیدگاه متفاوت نسبت به مونتاژ فیلم وجود دارد: دیدگاه نخست، مونتاژ را فرآیند پیوند تصاویر عنصری (نامعین و فاقد استقلال) توصیف میکند و دیدگاه دیگر مونتاژ را برخورد دیالکتیک میان تصاویری سلولی (دارای ...



