مرور دوره 14, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
روند پژوهی رعایت قواعد و موضوعات فقهی در تبلیغات بازرگانی تلویزیونی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-05-21)تبلیغات بازرگانی مستعد درگیر شدن با مسائل حقوقی و مسئولیتآور است. ازجمله زمینههای مسئولیتزا یا ضمانآور، قواعد و موضوعات فقهی هستند که میزان عدم رعایت آنها در تبلیغ، با گمراهی و فریب منجر به خسارت مادی و معنوی به مخاطب ...
-
چالشهای تلویزیون ایران در مواجهه با تحولات فناورانه دیجیتال
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-05-21)تلویزیون بهعنوان نهادی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در مواجهه با تحولات فناوری دیجیتال، دچار چالشهای زیادی شد. رویکردهای خوشبینانه به فناوریهای دیجیتال که با نظریههای جبرگرایی و بازیگرمحوری فناوری تقویت میشد؛ در تعامل با ...
-
تحلیل گفتمان انتقادی پیامهای فرهنگی و سیاسی بیلبوردهای شهرداری تهران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-05-21)این مقاله درصدد «تحلیل گفتمان انتقادی پیامهای فرهنگی و سیاسی شهرداری تهران» است که از سال 1385 تا 1395 خورشیدی بر روی بیلبوردهای شهری انتشار یافتهاند. هدف کلی شناخت این گفتمان است، بنابراین، فرایند مطالعة کیفی آن بر اساس ...
-
تحول برتریطلبی در بازنمایی روابط «سیاه» و «سفید» در هالیوود (مطالعه موردی فیلمهای «تولد یک ملت»، «حدس بزن چه کسی برای شام میآید» و «هشت نفرتانگیز»)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-05-21)سیاهپوستان نهتنها در جامعة امریکا، بلکه در هالیوود نیز اقلیت نژادی محسوب میشوند. چگونگی و چرایی تغییرات روابط سیاه و سفید در این نظام رسانهای با تمرکز بر عنصر برتریجویی، مسئلۀ این مقاله است. بدینمنظور سه فیلم نژادمحور ...



