مرور فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 251
-
ارائة الگوی راهبردی مقابله با تروریسم رسانهای با رویکرد به سرمایۀ اجتماعی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2023-06-22)«تروریسم رسانهای» به پوشش رسانهای فعالیتها و اقدامات تروریستی در شبکههای اجتماعی اشاره دارد و گونهای نوظهور از تروریسم است که با بهرهگیری از ابزار رسانهای و استفادة افراطی از فضای مجازی، به ایجاد هراس جمعی، ...
-
ارائة راهکارهای مدیریت منابع انسانی در حوزة بکارگیری مجریان در صداوسیما
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2018-09-23)بدون تردید، مجریان یکی از عوامل مهم ایجاد پیوند بین مخاطبان با صداوسیما هستند. مجری در حقیقت آخرین حلقة تکمیل فرایند ارتباطی صداوسیما با مخاطب است. به همین سبب نیاز است طرح و برنامه مدون و از پیش طراحیشدهای برای مدیریت ...
-
ارائه مدل عوامل تأثیرگذار بر توسعه بازاریابی اجتماعی در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2022-09-23)یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر سودآوری و موفقیت سازمانها و رسانههای اجتماعی، توجه به بازاریابی اجتماعی و عوامل آن است. این پژوهش که ﺑﻪ ﺗﺮﺳﻴﻢ مدلی برای عوامل تأثیرگذار بر توسعه بازاریابی اجتماعی در سازمان صدا و سیمای ...
-
ارائه مدل پارادایمی صداوسیما در جلب رضایت جامعه از طریق دیپلماسی رسانهای نوین
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)مطالعه حاضر با هدف ارائه مدل پارادایمی صداوسیما در جلب رضایت جامعه از طریق دیپلماسی رسانهای نوین انجام شد. این پژوهش از نظر فلسفی مبتنی بر پارادایم تفسیرگرایی است لذا از استراتژی پژوهش کیفی و بهطور مشخص روش گراندد تئوری ...
-
از تصویرسازی ذهنی تا عینیت بخشی در جهان فیلمهای پویانمایی بر اساس نظریه گیرایش مادی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2021-05-22)دکوپاژ را جدا از اصول شناختهشده میتوان بهمنزله شیوۀ بیانی انحصاری میان کارگردان و اثر شناخت؛ بهگونهای که فراتر از فن، وضعیتی را پیش از قواعد و چارچوبهای قراردادی میان کارگردان و روایت متنی ایجاد میکند. این پژوهش ...
-
اصول ومبانی تبلیغات بازرگانی ازدیدگاه اسلام
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-11-21)چکیده:ازجمله کارکردهای دیرینه ومعمول رسانه های جمعی، مشارکت درفعالیت های تبلیغی عموما و تبلیغات بازرگانی، خصوصا است. بی شک، کنش رسانه دراین خصوص همچون سایرعرصه ها، به دواعی، ضرورت ها، اقتضائات و اهدافی مستند است و منطق ...
-
اعتبارسنجی اثر سومشخص بر بینندگان سیمای جمهوری اسلامی ( نگرش والدین تهرانی به برنامههای تلویزیونی)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2021-08-23)تلویزیون، در جهان امروز، بر نگرش، گرایش و رفتارهای انسانها تأثیری غیرقابلانکار دارد. بهعلاوه، همۀ ما، باورها و ادراکاتی دربارۀ میزان تأثیرپذیری خود و دیگران از تلویزیون داریم. یکی از نکات مهم دربارۀ این ادراکات، این ...
-
اقتباس رادیویی از داستان های منثور عرفانی برای نمایش نامه رادیویی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-09-23)برنامههای رادیویی با بیان خاص رادیو در قالبهای مختلف و با هدف فرهنگسازی، آموزش، اطلاعرسانی، ایجاد مشارکت اجتماعی، صمیمیت و همذاتپنداری با مخاطبان تولید میشود. یکی از قالبهای رایج در دنیای رادیو، نمایش رادیویی است. ...
-
اقتباس بصری از دیزنی در انیمیشنهای معاصر ایرانی (مطالعه موردی: انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی»)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)از رویکردهای رایج در انتخاب سبک بصری یک فیلم انیمیشن، وامگیری از سبک بصری آثار موفق معاصر است. در این رویکرد، با جلبتوجه مخاطبان نسبت به تصاویر آشنای برگرفته از آثار موفق و بازآفرینی نمونههای مشابه، آثاری خلق میشوند ...
-
الگوهای اخلاقی کانال های ماهواره ای؛ مطالعه موردی سریال "عشق ممنوع"
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-03-21)
-
الگوهای بسط شخصیت در مجموعه تلویزیونی فارگو
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-08-23)این مقاله با بررسی عنصر شخصیت به عنوان یکی از مهمترین عناصر فیلمنامهنویسی برای سینما و تلویزیون به مقایسة فنون شخصیتپردازی بکار رفته در فیلم و مجموعة تلویزیونی اقتباسی فارگو میپردازد. چگونگی اقتباس از سینما برای تلویزیون ...
-
الگوهای بهرهبرداری از عروسکهای بومی گیلان در تلویزیون ایران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-12-21)هدف این پژوهش ارائۀ الگوی بهرهبرداری از عروسکهای بومی گیلان، برای برنامهسازی تلویزیونی و دستیابی به ویژگیهای ساختاری و محتوایی مناسب برای برنامهسازی با عروسکهای بومی است. تحقیق حاضر، پژوهشی کیفی، کاربردی و توصیفی ...
-
الگوی ریسکهای راهبردی در سازمان صداوسیما
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2023-12-22)یکی از مهمترین مواردی که میتواند منجر به مزیت رقابتی سازمان صداوسیما در محیط پرتلاطم سازمانهای رسانهای شود، تدوین و اجرای راهبرد یا همان مدیریت راهبردی است. شناسایی ریسکهای راهبردی و تمهید اقداماتی برای آنها میتواند ...
-
الگوی فرایندی شکلگیری و انتقال پیامهای تبلیغاتی در رسانه ملی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2020-11-21)از جهان آماتورسیم در رسانههای جمعی خارج شدهایم. در عصر حرفهای شدن رسانههای جمعی، تبلیغات تجاری اجتنابناپذیر شدهاند. امکان بازگشت نیز نیست. تبلیغات جزء وسیعی از هزینهها را میپوشانند. بنابراین، نیازمند الگویی فراگیر ...
-
الگوی محتوایی برای جدول پخش (کنداکتور) شبکه تلویزیونی اُمید
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2024-06-21)فرایند تنظیم جدول پخش برنامههای هر شبکه تلویزیونی، فارغ از محتوای پخششده، یکی از عوامل شکلدهنده و هویتبخش شبکه محسوب میشود. چینش برنامهها به شکلی منظم، منطبق با منطقی خاص به لحاظ موضوعی، محتوایی، جذابیت و... همچنین ...
-
انسان شناسی تصویری؛ تفکر مردم شناختی مبتنی بر سکانس
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2013-09-23)«انسانشناسی تصویری» اصطلاحی است ترکیبی که نمایندگی دو حوزه «فیلم» و «مردمنگاری» را بهعهده دارد. هر یک از دو حوزه دارای روشها و تکنیکهای خاصی هستند که برای دیدن پدیدهها و پرداخت رویدادها ...
-
انواع طنز و شیوه دوبله آن در انیمیشن زوتوپیا(شهر حیوانات) براساس مدل مارتینز سیرا
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-05-22)مقاله پیشرو پژوهشی در زمینه شناسایی و بررسی راهبردهای ترجمۀ طنز در دوبله پویانمایی زوتوپیا است. برای شناسایی طنز از دستهبندی برگر (2010) و برای تشخیص عناصر مطرح در طنز از مدل مارتینز (2005) و برای شناسایی راهبردهای ...
-
انگیزه های اتفاده از مجموعه های طنز در میان مخاطبان تهرانی(بررسی مخاطبان نقطه سرخط و قهوه تلخ)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2014-03-21)
-
اهمیت حقگرایی در ارائه پیام رسانه، از نگاه قرآن
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2011-06-22)بررسی درسها و فرامین قرآن در حوزه ارتباطات انسانی به ویژه در زمینه فعالیتهای رسانهای و تعامل رسانهها با مخاطبان، از جمله مواردی است که کمتر به آن پرداخته شدهاست و نسخه دقیقی درباره شیوههای رفتاری رسانه وجود ...
-
آیا جوانان و نوجوانان از سبک گفتار محاوره ای رضایت دارند؟
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2010-09-23)رادیو رسانه ای شنیداری است و در این میان بی تردید گفتار نقش بسیار مهمی ایفا می کند. از طرفی شبکه های مختلف رادیویی با توجه به داشتن مخاطبان خاص خود به شیوه های مختلف سعی در جذب و ...



