| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:37:17Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:37:17Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:37:17Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:37:17Z | |
| dc.date.issued | 2011-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-05-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-03-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1390). درآمدی توصیفی-تحلیلی برچیستی و ماهیّت ادبیّات تطبیقی. کاوش نامه ادبیات تطبیقی, 1(3), 1-21. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-6515 | |
| dc.identifier.issn | 2676-6523 | |
| dc.identifier.uri | https://jccl.razi.ac.ir/article_147.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/285622 | |
| dc.description.abstract | در تعریف و تبیین چیستی ادبیّات تطبیقی، اصول و مبانی آن، کارکردها و حوزههای مطالعاتی، روشها و رویکردهای آن و ... میان پژوهشگران، اتفاق نظر وجود ندارد. وجود مکاتب سه گانه در ادبیات تطبیقی (فرانسوی، آمریکایی، روسی) نشانهای بر عدم تبیین در تعریف و ماهیّت این حوزهی معرفتی میباشد. در این مقاله با توجّه به این اصل فلسفی (روش شناختی در علم ونیاز به شناخت هر دانش) به تحلیل سه مسأله؛ موضوع، غایت و روش این معرفت از معارف بشری پرداخته میشود. علاوه بر این، نسبت ادبیّات تطبیقی با نقد جدید، بنیامتنیّت، نظریه ادبی ... نیز پرداخته خواهد شد تا مشخص شود که هویّت و جایگاه این دانش در میان دیگر دانشها چیست؟ | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه رازی | fa_IR |
| dc.publisher | جامعة رازی | ar_IQ |
| dc.relation.ispartof | کاوش نامه ادبیات تطبیقی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | بحوث فی الادب المقارن | ar_IQ |
| dc.subject | واژگان کلیدی: ادبیّات تطبیقی | fa_IR |
| dc.subject | مکتب فرانسوی | fa_IR |
| dc.subject | مکتب امریکایی | fa_IR |
| dc.subject | نقد ادبی | fa_IR |
| dc.subject | ماهیّت | fa_IR |
| dc.title | درآمدی توصیفی-تحلیلی برچیستی و ماهیّت ادبیّات تطبیقی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 21 | |