دیدگاه: گفتوگو با طرف سوم دربارهی تنگناهای ادبی و فلسفی در ترویج و تحقیق فبک در ایران
(ندگان)پدیدآور
خسرونژاد, مرتضینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مقالهی حاضر گفتوگو با مروجان، محققان، دانشجویان و علاقهمندان فلسفه برای کودکان در ایران دربارهی تنگناهای ادبی و فلسفی است که برخی مروجان و محققان این قلمرو با آن مواجهند. به این منظور با بررسی و نقد مقالهی «نگاهی دوباره به ویژگی فلسفی و ادبی داستانها در برنامهی فبک» نوشتهی سعید ناجی و لیلا حبیبی عراقی کوشش شده است که با توجه به تعریف و ملاکهای مقالهی دیالوجیک، به این پرسش اصلی پاسخ داده شود که آیا مقالهی یادشده دیالوجیک (گفتوگومدار) است؟ این مقاله همچنین کوشیده است با نشان دادن تنگناهای ادبی و فلسفی که نویسندگان نهفته در متن یادشده با آن مواجهاند، برخی دشواریهای موجود در راه تحقق اهداف فبک در ایران را، با خوانندگان خود در میان گذارد.
کلید واژگان
کلیدواژهها: فلسفه برای کودکانداستانهای فکری
ادبیات کودک
مقالهی دیالوجیک
نقد فبک
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01




