دوره 6, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی سیر تحوّل تاریخی تصویرگری در بازنویسیها و بازآفرینیهای داستان خاله سوسکه
(دانشگاه شیراز, 2015-10-23)این مقاله به بررسی سیر تحوّل تاریخی تصویرگری بازنویسیها و بازآفرینیهای داستان خاله سوسکه میپردازد. در این پژوهش، تمام نسخههای مصور در دسترس خاله سوسکه از چاپهای سنگی سدهی پیشین تا نسخههای اخیر بررسی میشوند. این ...
-
سودای بازی و براندازی: نگاهی به برهمکنشِ پارودیکِ تصویر و واژه در کتاب تصویریداستانیِ منم موش گرسنه/ میخورمت درسته
(دانشگاه شیراز, 2015-10-23)هدف این جستار، بازنگری مفهوم و کارکرد پارودی در کتاب تصویریداستانی منم موش گرسنه/ میخورمت درسته است. با چنین نگرشی و در کنار معنای کلاسیک پارودی، امکان پارودیشدن متن واژگانی توسط متن تصویری و برعکس، در این اثر بهآزمون ...
-
بررسی مفهوم هویت در مجموعه داستانهای قصههای شیرین مغزدار و قصه بازی شادی
(دانشگاه شیراز, 2015-10-23)یکی از موضوعهای اساسی دنیای مدرن، مسئلهی هویت است که در این مطالعه به بررسی این مسئله در داستانهای کودک پرداخته شده است. در این پژوهش با رویکردی غیرپیدایشی، مولفههای هویت ملی در داستانهای یادشده، بررسی شده است. همچنین ...
-
شگردهای تمرکززدایی در تصویر و برهمکنش متن و تصویر در کتابهای تصویری
(دانشگاه شیراز, 2015-10-23)هدف از پژوهش حاضر، بررسی شگردهای تمرکززدایی در تصویر و همچنین برهمکنش میان متن و تصویر در کتابهای کودکان است. اصطلاح تمرکززدایی نخستین بار از سوی خسرونژاد (1382) در تشریح نظریهی معصومیت و تجربه و به منظور توضیح ویژگیهای ...
-
مولفه ها و مهارت های تفکر خلاق در کتاب های داستانی تصویری: تحلیلی بر مجموعه کتابهای مرغک
(دانشگاه شیراز, 2015-10-23)ادبیات کودک به ویژه کتاب های تصویری ابزارهای ارزشمندی برای پرورش خلاقیت در کودکان محسوب می شوند. هوش داستانی و توانایی بازنمایی نمادین در کودکان، نقش بسزایی در بهره وری آنان از کتاب های داستانی تصویری دارد. بر این اساس ...



