دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسهی تحلیلِ انتقادیِ گفتمان داستانهای کوتاه معاصر بزرگسالان و داستانهای کوتاه معاصر نوجوانان
(دانشگاه شیراز, 2010-08-23)این تحقیق به بررسی و مقایسهی ساختارها و مؤلفههای گفتمانمدار موجود در داستانهای کوتاه معاصر بزرگسال و نوجوان پرداخته و سعی در بیان این مطلب دارد که تا چه حد و به چه منظور نویسندگان ادبی در آثار خود از این ساختارها و ...
-
فانتزی و شیوههای فانتزیسازی شاهنامه در ادبیات کودک و نوجوان
(دانشگاه شیراز, 2010-08-23)فانتزی از ژانرهای کاربردی در ادبیات کودک و نوجوان است. مهمترین عامل کاربرد این نوع، تخیلی بودن و محال بودن امکان وقوع داستان در عالم واقعی است. فانتزیها به دو دستهی عام و مدرن تقسیم میشوند؛ از نظر عناصر سازنده بهترین ...
-
جهان تازه استقلالیافتهی کودکان: جستاری در انسانشناسی ادبیات کودک
(دانشگاه شیراز, 2010-08-23)تمایز مهمترین مؤلفهی مدرنیته است که بزرگان علوم اجتماعی از امیل دورکیم گرفته تا پییر بوردیو بر آن تأکید کردهاند. بر مبنای این رویکردهای نظری میتوان جهان کودکان را با توجه به تأخر تکوین عینی و ذهنی آن به منزلهی یک میدان ...
-
بررسی تحلیلی سیر نقد ادبیات کودک و نوجوان در ایران با نگاهی آسیبشناسانه به قالبهای نقد
(دانشگاه شیراز, 2010-08-23)مقالهی حاضر، ضمن مروری بر جریان نقد ادبیات کودک و نوجوان ایران از مشروطه تا کنون، نشان داده است که این جریان هرچند رو به رشد بوده اما با رویکردی آسیبشناسانه، بیشتر بر دو قالب ویژه تاکید داشته است: نخست، ارائهی فهرست ...
-
خوبینامه، اندرزنامهای قدیمی و ناشناخته
(دانشگاه شیراز, 2010-08-23)سیر تاریخی ادبیات کودک در زبان فارسی نشان میدهد که از دیرباز و حتی پیش از اسلام آثاری با محوریت کودکان به رشتهی تحـریر در آمده است که البته بیش از همه جنبهی پند و اندرز در آنها دیده میشود؛ از آن جمله میتوان به اندرز ...



