شناسایی مولفههای برندسازی در گالریهای هنری شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
فرمانفرمایی, تکتمپلنگی, محبوبهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در ﻣﺤــﻴﻂ رﻗﺎﺑﺘﻲ ﻛﻨﻮﻧﻲ، ﺑﺮﻧـﺪ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻤﻲ از ﻳﻚ ﻛﺴﺐ و ﻛـﺎر و داراﻳـﻲﻫـﺎی ﻳـﻚ ﺑﻨﮕــﺎه را ﺗﺸــﻜﻴﻞ ﻣــﻲ دﻫــﺪ و ﺧﻴﻠــﻲ از ﻛﺴــﺐ و ﻛﺎرﻫــﺎ ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻳﺎد ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ ﭼﻄـﻮر ﻳـﻚ ﺑﺮﻧـﺪ ﻣﻮﻓـﻖ ﺑﺴﺎزﻧﺪ. از اینرو تحقیق حاضر هدف خود را شناسایی مولفههای برندسازی در گالریهای هنری شهر تهران قرار داده است. که جمعیت آماری شامل مدیران گالریهای هنری فعال شهر تهران که یک نمونه 10 نفر از آنان به عنوان گروه خبرگان مورد مطالعه قرار گرفت و مخاطبان گالریهای هنری شهر تهران که یک نمونه تصادفی به حجم 385 نفر (به پیشنهاد فرمول کوکران برای جامعه آماری نامحدود) ازآنها مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها مرکب از 2پرسشنامه بود: که روایی آن به شکل صوری و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (مقدار آلفا=813/0) مورد تایید قرار گرفت و برای شناسایی اولویت اهمیت مولفههای برندسازی درگالریهای هنری شهر تهران از نظر مخاطبان این گالریها استفاده شد. نتایج تحقیق مولفههای قابلیت بهخاطرسپاری برند (خاطره انگیز بودن، کوتاه بودن، آهنگین بودن، برخورداری از معنای فاخر) مولفههای محبوبیت برند (نمایشگاهها و رویدادهای هنری، حسن سابقه گالری، حسن شهرت مدیرگالری، جلب رضایت هنرمندان، ارتباط موثر با رسانهها، جلب اعتماد مجموعهداران) مولفههای قابلیت انطباق برند (. به روزرسانی مداوم وبسایت، تقویت رابطه با رسانهها، تلاش برای بهبود محتوای وبسایت، به روزرسانی پیامهای تبلیغاتی) و مولفههای قابلیت حفاظت از برند (نظارت دستگاههای مسوول بر اجرای قوانین مرتبط با حفاظت از برند، به روزرسانی قوانین مرتبط با حفاظت از برند، حمایت معنوی اداره ثبت شرکتها و علائم تجاری از برند گالریهای هنری، حمایت حقوقی وزارت ارشاد از گالریهای هنری) را برای برندسازی در گالریهای هنری شهر تهران شناسایی نمود.
کلید واژگان
برندسازیگالریهای هنری
انطباق برند
مولفه محبوبیت
مولفه حفاطت از برند
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتسازمان پدید آورنده
استاددانشجو




