| dc.contributor.author | نگارش, دکتر حمید | fa_IR |
| dc.contributor.author | دامن پاک مقدم, ناهید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:30:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:30:53Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:30:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:30:53Z | |
| dc.date.issued | 2009-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-09-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-06-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نگارش, دکتر حمید, دامن پاک مقدم, ناهید. (1388). آسیب شناسی تربیت اسلامی در مدارس راهنمایی استان قم و راهکارهای مدیریتی درمان آن. مدیریت فرهنگی, 3(35), 37-59. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-3327 | |
| dc.identifier.uri | http://jcm.srbiau.ac.ir/article_3602.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283456 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با اهداف ارزیابی و شناسایی وضعیت برنام ههای تربیت دینی دانش آ <br />اسلامی در مدارس راهنمایی استان قم اجرا شده است. برای رسیدن به بهترین نتایج، جامعه آماری چهار گروه؛ <br />مدیران، معلمان دینی و قرآن و مربیان پرورشی مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه استان قم به عنوان مدیران <br />فرهنگی مدارس و دانش آموزان دختر و پسر مشغول به تحصیل در این مدارس درنظر گرفته شد. سپس بر اساس <br />فرمول مربوطه، حجم نمونه آماری از تعداد مدیران فرهنگی در سطح نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرها و <br />روستاهای استان قم به تفکیک پایه تحصیلی، جنس مشخص شد. مجموع مدیران، معلّمان دینی و قرآن و مربیان <br />پرورشی دراستان قم 329 نفر، و مجموع دانش آموزان 1047 نفر در نظر گرفته شد. <br />روش جمع آوری اطلاعات، براساس توزیع و تکمیل پرسشنامه محقق ساخته در حجم نمونه آماری انجام <br />مورد تجزیه و تحلیل آمار توصیفی و استنباطی قرار SPSS گرفت و اطلاعات موزان و آسیب شناسی تربیت <br /> پرسشنامه ها دربرنامه نرم افزاری <br />گرفت. <br />تحلیل اطلاعات نشان می دهد مدارس در ارائه شناخت صحیح و ایجاد گرایشات دینی موفق بود هاند. لیکن به <br />زعم هر دو گروه مورد آزمون، مدارس کمتر توانست هاند آموزه های دینی را در زندگی دانش آموزان کاربردی نمایند. <br />برنامه های پرورشی مدارس با توجه و تنوعی که در مدارس دارند خوب ارزیابی شده اند، لیکن برخی از آنها <br />تأثیرگذاری مورد انتظار را نداشته اند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 281 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مدیریت فرهنگی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Cultural Management | en_US |
| dc.subject | تربیت اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت دینی | fa_IR |
| dc.subject | مدارس راهنمایی | fa_IR |
| dc.subject | استان قم | fa_IR |
| dc.title | آسیب شناسی تربیت اسلامی در مدارس راهنمایی استان قم و راهکارهای مدیریتی درمان آن | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده و مسئول مکاتبات | fa_IR |
| dc.contributor.department | ندارد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 35 | |
| dc.citation.spage | 37 | |
| dc.citation.epage | 59 | |