ارزیابی موفقیت دورههای دانشگاه علمی کاربردی در ارتقاء آگاهیهای عمومی شغلی از دیدگاه دانشجویان و اساتید و مقایسه آنان
(ندگان)پدیدآور
مرادی دهقی, شهریارنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف پژوهش: تحقیق حاضر با هدف اصلی این که آیا دورههای کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در آموزش مهارت مؤفق بودهاند یا نه صورت پذیرفت.
روش پژوهش: دانشجویان و اساتید مراکز علمی کاربردی جنوب شهر تهران به عنوان جامعه آماری مدنظر قرار گرفت که مجموعاً 194 دانشجوی ترم آخر دوره کاردانی و 50 استاد به پرسشنامههای مربوطه پاسخ دادند. پرسشنامهها هر کدام شامل 30 سؤال بود که روایی آن با اتخاذ نظر و اعمال دیدگاه کارشناسان جهت تصحیح و رفع اشکالات حاصل گردیده و پایایی آن نیز از طریق آزمون پایایی روش آلفای کرونباخ به اثبات رسیده بود. شاخص آگاهیهای عمومی شغلی، مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت و تجزیه و تحلیل دادهها از طریق آزمون تی صورت پذیرفته است.
یافتهها: تحقیق نشان داد که از دیدگاه دانشجویان و اساتید، دانشگاه علمی- کاربردی درارتقاء آگاهیهای عمومی شغلی، توفیقات آموزشی بالا نداشته اما ضعیف هم نبوده و در سطح متوسط عمل نموده است.
نتیجه گیری: دانشگاه جامع علمی کاربردی، با بهره برداری از تحقیقاتی از این دست و به مدد دانش مدیریت برمبنای هدف، با جدیت بیشتری به امر مهارت آموزی مبادرت ورزد.
کلید واژگان
ارزیابیدانشگاه جامع علمی کاربردی
مهارت آموزی
شماره نشریه
317تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01




