بررسی میزان جذب دانشجویان و فارغالتحصیلان رشته مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریتی و فرهنگی کشور و ارائه راهبردهایی جهت سیاستگذاری موثر
(ندگان)پدیدآور
صالحی امیری, سید رضاربیعی, علیعلاف بهبهانی, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف پژوهش: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان جذب دانشجویان مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریت فرهنگی کشور و سیاستگذاری مناسب در این زمینه به تفحص پرداخته و راهبردهای اساسی را برای سیاستگذاری موثر مدیریتی از الزامات و هدف این تحقیق ذکر میکند. بررسی وضعیت بهکارگیری و جذب دانشجویان مدیریت فرهنگی در مشاغل مدیریتی و فرهنگی کشور و ارائه راهبردهایی برای ارتقای آن از اهداف کاربردی پژوهش حاضر خواهد بود.
روش پژوهش: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت مطالعهای توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری دانشجویان و فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته مدیریت و برنامهریزی فرهنگی است.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که 4/48 درصد از شاغلین اعلام کردهاند؛ رشته تحصیلی مدیریت فرهنگی در سازمان محل اشتغال آنها در ردیف مشاغل شغلی و استخدامی قرار دارد و در مقابل 6/51 درصد در پاسخ به این سؤال پاسخ منفی دادهاند. سطح دانشی با 4/72 دارای بالاترین میانگین و شیوههای آموزشی با 1/53 درصد پایینترین میانگین در شاخصهای جذب دانشجویان به مشاغل مدیریتی و فرهنگی بوده است.
نتیجهگیری: سطح دانشی دانشجویان مدیریت و برنامهریزی فرهنگی به میزان بیشتر و شیوههای آموزشی به میزان کمتری در جذب آنها به مشاغل مرتبط موثر بوده است. بنابراین راهبردها و اقدامات اساسی سیاستگذاری موثر در خصوص میزان جذب دانشجویان و دانشآموختگان رشته مدیریت و برنامهریزی فرهنگی در سازمانها و نهادهای فرهنگی کشور در چند سطح ساختاری، سیاسی، برنامهای و... لازمالاجراست.
کلید واژگان
سیاستگذاری فرهنگیمدیریت فرهنگی
جذب دانشجویان
جذب فارغالتحصیلان
شماره نشریه
220تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتسازمان پدید آورنده
نداردندارد
مسئول مکاتبات




