نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی نصرت آباد, تورجfa_IR
dc.contributor.authorمحمودعلیلو, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorغلام رستمی, حسین علیfa_IR
dc.contributor.authorنعمتی سوگلی تپه, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:29:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:29:36Z
dc.date.available1399-07-09T05:29:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:29:36Z
dc.date.issued2010-03-21en_US
dc.date.issued1389-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-29en_US
dc.date.submitted1395-11-10fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی نصرت آباد, تورج, محمودعلیلو, مجید, غلام رستمی, حسین علی, نعمتی سوگلی تپه, فاطمه. (1389). مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه‌های اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی. روان شناسی بالینی, 2(1), 35-39. doi: 10.22075/jcp.2017.2005fa_IR
dc.identifier.issn2008-501X
dc.identifier.issn2228-5180
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jcp.2017.2005
dc.identifier.urihttps://jcp.semnan.ac.ir/article_2005.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283007
dc.description.abstractمقدمه: هدف از این پژوهش، مقایسه کارکرد اجرایی سازمان‌بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه های اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی می‌باشد. روش: در این پژوهش که از نوع علی- مقایسه‌ای است، 50 دانش‌آموز پایه سوم و چهارم ابتدایی مبتلا به اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه (25 دانش‌آموز مبتلا به فزون کنشی و 25 دانش‌آموز مبتلا به نارسایی توجه) با استفاده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) و مصاحبه تشخیصی بالینی، انتخاب شده و با بهره‌گیری از آزمون بندر گشتالت، آزمون زمان واکنش و آزمون شکل‌گیری مفهوم ویگوتسکی، مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) تحلیل گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد که دانش‌آموزان مبتلا به نارسایی توجه، نسبت به دانش‌آموزان مبتلا به فزون کنشی، عملکرد بهتری در بازداری رفتاری داشتند ولی در سازمان‌بندی مجدد اندیشه، تفاوت معنی‌داری بین دو گروه وجود نداشت. نتیجه‌گیری: به طور کلی، یافته‌های این پژوهش، نظریه بارکلی را در خصوص نقص کودکان مبتلا به فزون کنشی در بازداری رفتاری مورد تأیید قرار داده و در مورد نقص سازمان‌بندی مجدد اندیشه، رد کرد.fa_IR
dc.format.extent279
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofروان شناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Clinical Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jcp.2017.2005
dc.subjectاختلال فزون کنشی/ نارسایی توجهfa_IR
dc.subjectبازداری رفتاریfa_IR
dc.subjectکارکردهای اجراییfa_IR
dc.subjectسازمان‌بندی مجدد اندیشهfa_IR
dc.subjectمدل بارکلیfa_IR
dc.titleمقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه‌های اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage35
dc.citation.epage39


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد